Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/3354
Title: | Design of mated parts using polymeric materials with enhanced tribotechnical characteristics |
Other Titles: | Проектування сполучених деталей із використанням полімерних матеріалів з підвищеними триботехнічними характеристиками |
Authors: | Kobets, Anatoly Stepanovich Кобець, Анатолій Степанович Aulin, V. Аулін, Віктор Derkach, Oleksii Деркач, Олексій Дмитрович Makarenko, D. Макаренко, Д. Hrynkiv, A. Гриньків, Андрій Krutous, D. Крутоус, Дмитро Muranov, E. Муранов, Євген |
Keywords: | polyamide поліамід high-modulus fillers високомодульні наповнювачі abrasive resistance стійкість до абразиву metallography металографія tribological property трибологічна властивість polymer composite полімерний композит fiberglass склопластик |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Український державний університет залізничного транспорту |
Citation: | Kobets, A., Aulin, V., Derkach, O., Makarenko, D., Hrynkiv, A., Krutous, D., Muranov, E. (2020) Design of mated parts using polymeric materials with enhanced tribotechnical characteristics. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5/12 (107), 49–57. – Режим доступу : http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/3354 |
Abstract: | This paper reports a comparative study of the polymeric materials operating in conjugation with steel. In agricultural engineering, a significant role in structural materials belongs to polymer composites. This type of material is characterized by the low price, small technological cost, as well as acceptable processing characteristics. It has been found that it is necessary to form, for each type of mated parts, a set of materials that could maximally meet the operational conditions. To describe the operating conditions in more detail, they need to be generalized for the specific tribological and loading characteristics. Based on this, such load regimes were selected that correspond to the movable mated parts in sowing complexes. For these mated parts, it was necessary, in the course of the tribological study, to choose a material with minimal technological deviations but with enhanced tribotechnical characteristics. The result of this study has established that under the predefined conditions a polymer-composite material with the high-modulus filler PA-6.6+30 % F demonstrates the best tribophysical characteristics compared to the material PA-6.6. The proposed material, in conjugation with steel 1.1191, has a friction coefficient that is 38...41 % lower, while the temperature in the contact area is 8...12 % less, than that in conjugation with the material PA-6.6. Based on the metallographic analysis of friction surfaces, one can argue that a polymer composite with a high-modulus filler creates favorable conditions for their implementation in the moving units of machines. The results reported here make it possible to analyze and synthesize composite materials primarily for agricultural engineering, taking into consideration their tribological properties. The findings may be particularly interesting for service departments and enterprises producing parts for sowing complexes. Ця стаття повідомляє про порівняльне дослідження полімерних матеріалів, що діють у сполученні зі сталлю. У сільськогосподарському машинобудуванні значна роль в конструкційних матеріалах належить полімерним композитам. Цей тип матеріалу характеризується низькою ціною, невеликою технологічною вартістю, а також прийнятними технологічними характеристиками. Було встановлено, що для кожного типу сполучених деталей необхідно сформувати набір матеріалів, які могли б максимально відповідати експлуатаційним умовам. Щоб більш детально описати умови експлуатації, їх потрібно узагальнити для конкретних трибологічних та навантажувальних характеристик. Виходячи з цього, були обрані такі режими навантаження, які відповідають рухомим сполученим деталям у посівних комплексах. Для цих сполучених деталей під час трибологічного дослідження необхідно було вибрати матеріал з мінімальними технологічними відхиленнями, але з посиленими триботехнічними характеристиками. Результатом цього дослідження було встановлено, що за попередньо визначених умов полімер-композиційний матеріал з високо модульним наповнювачем PA-6,6 + 30% F демонструє найкращі трибофізичні характеристики порівняно з матеріалом PA-6,6. Запропонований матеріал у поєднанні зі сталлю 1.1191 має коефіцієнт тертя, який на 38 ... 41% нижчий, тоді як температура в зоні контакту на 8 ... 12% менше, ніж у зв'язку з матеріалом PA-6.6 . На основі металографічного аналізу поверхонь тертя можна стверджувати, що полімерний композит з високомодульним наповнювачем створює сприятливі умови для їх реалізації в рухомих вузлах машин. Наведені тут результати дозволяють аналізувати та синтезувати композиційні матеріали переважно для сільськогосподарського машинобудування з урахуванням їх трибологічних властивостей. Висновки можуть бути особливо цікавими для сервісних служб та підприємств, що виробляють деталі для посівних комплексів. |
URI: | http://journals.uran.ua/eejet/article/view/214547 http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/3354 |
ISSN: | (print) 1729-3774, (online) 1729-4061 |
Appears in Collections: | Наукові публікації в наукометричній базі Scopus |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
214547-485743-1-PB.pdf | 835,37 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.