Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/8167
Назва: Діджиталізація маркетингової стратегії підприємства
Інші назви: Digitalization of the company`s marketing strategy
Автори: Вініченко, Ігор Iванович
Vinichenko, Igor
Теслюк, Юлія Валеріївна
Tesliuk, Yuliia
Ключові слова: діджиталізація
digitalization
економіка
economy
маркетингова стратегія
marketing strategy
інновації
innovation
digital-маркетинг
digital marketing
ефективність
efficiency
конкурентоспроможність
competitiveness
Дата публікації: 2022
Видавництво: Дніпровський державний аграрно-економічний університет, ТОВ `ДКС Центр`
Бібліографічний опис: Вініченко І. І. Діджиталізація маркетингової стратегії підприємства / І. І. Вініченко, Ю. В. Теслюк // Агросвіт. – 2022. – № 23. – С. 3-7. – Режим доступу : https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/8167
Короткий огляд (реферат): У статті надано теоретичне обґрунтування поняття "діджиталізація" та розглянуто проблеми й перспектив розвитку діджиталізації маркетингової стратегії підприємства як методу забезпечення його конкурентоспроможності. Ідентифіковано сучасні концептуальні засади функціонування маркетингу на підприємстві та тенденції прояву процесу діджиталізації у маркетингових комунікативних стратегіях. Узагальнено теоретичні основи інтернет-марке-тингу та діджиталізації в міжнародній діяльності підприємств та здійснено аналіз ефективності інтернет-маркетин-гу в міжнародній діяльності українських товаровиробників. Здійснено оцінку темпів динаміки експорту та імпорту товарів найбільших українських підприємств-експортерів. Виявлено тенденції розвитку діджиталізації українського бізнесу та компаній, які працюють на міжнародних товарних ринках. Визначено основні елементи та переваги діджиталізації бізнесу українських компаній та оцінено їх ефективність. The article provides a theoretical justification of the concept of "digitalization" and considers the problems and prospects of the development of digitalization of the enterprise's marketing strategy as a method of ensuring its competitiveness. The modern conceptual principles of the functioning of marketing at the enterprise and the trends of the digitalization process in marketing communication strategies have been identified. The theoretical foundations of Internet marketing and digitalization in the international activities of enterprises are summarized, and the analysis of the effectiveness of Internet marketing in the international activities of Ukrainian product manufacturers is carried out. It has been established that in a broad sense, digitalization is the newest process of digital transformation of society and economy. In a narrower sense, digitalization is the transition from the industrial era and analog technologies to the era of knowledge and creativity, characterized by digital technologies and innovations in digital business. The main advantages of business digitalization are saving time and increasing labor productivity — automation of production and other internal processes of the company; optimization and improvement of both internal and external communications; possibilities of cross-selling, upsell-sales; reaching a new level of customer service and encouraging them to purchase more products; competitive opportunities due to the improvement of the client experience and general optimization of the work process. Today, most enterprises are trying to create a reliable digital marketing system that will allow them to gain a competitive advantage by dynamically changing consumer expectations. Ukraine is beginning to enter the global Internet society and use digital marketing as a powerful means of innovative development. The rate of export and import dynamics of the largest Ukrainian exporting enterprises was evaluated. Analysis of dynamics shows that the digital marketing market in Ukraine has grown rapidly since 2017 (+462%) compared to 2022. Ukraine is gradually beginning to enter the Internet society and use Internet advertising as a powerful catalyst for development and innovation. Trends in the development of digitization of Ukrainian business and companies operating on international commodity markets have been identified. The main elements and advantages of business digitization of Ukrainian companies were determined and their effectiveness was evaluated.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://www.nayka.com.ua/index.php/agrosvit/article/view/807/815
https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/8167
ISSN: 2306-6792
Розташовується у зібраннях:Агросвіт

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Стаття.pdf855,86 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.