Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/9414
Назва: Підвищення стійкості вантажних автомобілів за рахунок реалізації максимального коефіцієнта зчеплення опорних коліс
Інші назви: Pidvyshchennia stiikosti vantazhnykh avtomobiliv za rakhunok realizatsii maksymalnoho koefitsiienta zcheplennia opornykh kolis
Автори: Застава, Кирило Олександрович
Zastava, Kyrylo
Ключові слова: коефіцієнт зчеплення
koefitsiient zcheplennia
стійкість автомобіля
stiikist avtomobilia
здвоєні колеса
zdvoieni kolesa
вантажний автомобіль
vantazhnyi avtomobil
клавішний динамометр
klavishnyi dynamometr
Дата публікації: 2024
Видавництво: Дніпровський державний аграрно-економічний університет
Бібліографічний опис: Застава К. О. Підвищення стійкості вантажних автомобілів за рахунок реалізації максимального коефіцієнта зчеплення опорних коліс : дипломна робота освітнього ступеня «Магістр» : 208, Агроінженерія / Кирило Олександрович Застава ; наук. кер. Владислав Борисович Бойко ; Дніпровський держ. аграр.-екон. ун-т. Інженерно-технологічний ф-т, Каф. тракторів і сільськогосподарських машин. – Дніпро, 2024. – 65 с. – Режим доступу : URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/9414
Короткий огляд (реферат): Дипломна робота присвячена підвищенню стійкості вантажних автомобілів шляхом реалізації максимального коефіцієнта зчеплення коліс. Запропонована методика визначення максимального коефіцієнта зчеплення забезпечить максимальну стійкість вантажного автомобіля на дорозі, знизить витрату палива за рахунок зменшення буксування опорних коліс. За результатами теоретичних досліджень отримано математичну модель визначення поздовжнього коефіцієнта зчеплення φх, встановлено його критичне максимальне значення φх max. Отримані залежності розрахунку φх max дозволяють визначити φх−Sx діаграми, що характеризують зчеплення колеса автомобіля з твердою опорною поверхнею; отримані результати можуть бути корисними при проектуванні протибуксувальних пристроїв вантажних автомобілів. За результатами експериментальних досліджень встановлено, що для розглянутих варіантів шин здвоєних коліс найбільше значення максимального бічного коефіцієнта зчеплення φуmax колеса з дорогою реалізується при внутрішньому тиску повітря, що становить Рш = 0,35 МПа. За умови зношення протектора шини Barum 195/75R16C збільшення внутрішнього тиску від Ршн= 0,3 МПа до Ршн=0,4 МПа дозволяє підвищити коефіцієнт зчеплення шин φуmax від 0,45 до 0,53, що становить 19%, що необхідно враховувати при оцінці стійкості автомобілів на дорозі. Розроблено питання з охорони праці при експлуатації вантажних автомобілів. Виконано економічне обґрунтування запропонованої методики. Dyplomna robota prysviachena pidvyshchenniu stiikosti vantazhnykh avtomobiliv shliakhom realizatsii maksymalnoho koefitsiienta zcheplennia kolis. Zaproponovana metodyka vyznachennia maksymalnoho koefitsiienta zcheplennia zabezpechyt maksymalnu stiikist vantazhnoho avtomobilia na dorozi, znyzyt vytratu palyva za rakhunok zmenshennia buksuvannia opornykh kolis. Za rezultatamy teoretychnykh doslidzhen otrymano matematychnu model vyznachennia pozdovzhnoho koefitsiienta zcheplennia φkh, vstanovleno yoho krytychne maksymalne znachennia φkh max. Otrymani zalezhnosti rozrakhunku φkh max dozvoliaiut vyznachyty φkh−Sx diahramy, shcho kharakteryzuiut zcheplennia kolesa avtomobilia z tverdoiu opornoiu poverkhneiu; otrymani rezultaty mozhut buty korysnymy pry proektuvanni protybuksuvalnykh prystroiv vantazhnykh avtomobiliv. Za rezultatamy eksperymentalnykh doslidzhen vstanovleno, shcho dlia rozghlianutykh variantiv shyn zdvoienykh kolis naibilshe znachennia maksymalnoho bichnoho koefitsiienta zcheplennia φumax kolesa z dorohoiu realizuietsia pry vnutrishnomu tysku povitria, shcho stanovyt Rsh = 0,35 MPa. Za umovy znoshennia protektora shyny Barum 195/75R16C zbilshennia vnutrishnoho tysku vid Rshn= 0,3 MPa do Rshn=0,4 MPa dozvoliaie pidvyshchyty koefitsiient zcheplennia shyn φumax vid 0,45 do 0,53, shcho stanovyt 19%, shcho neobkhidno vrakhovuvaty pry otsintsi stiikosti avtomobiliv na dorozi. Rozrobleno pytannia z okhorony pratsi pry ekspluatatsii vantazhnykh avtomobiliv. Vykonano ekonomichne obgruntuvannia zaproponovanoi metodyky.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/9414
Розташовується у зібраннях:Кафедра тракторів і сільськогосподарських машин . Магістри

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
1.pdf2,59 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.