Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/139
Title: Logistical modelling of managerial decisions in social and marketing business systems
Other Titles: Логістичне моделювання управлінських рішень в соціальних та маркетингових бізнес-системах
Authors: Velychko, Oleksandr
Величко Олександр Петрович
Velychko Liudmyla
Величко Людмила Анатоліївна
Keywords: logistical management
логістичний менеджмент
support of decisions
підтримка рішень
model
модель
staff
персонал
marketing
маркетинг
Issue Date: 2017
Publisher: Centre of Sociological Research
Citation: Velychko O., Velychko L. Logistical modelling of managerial decisions in social and marketing business systems // Journal of International Studies. - (2017) № 10 (3). Р. 206-219.
Abstract: Logistical modelling of business systems within the context of mathematical logistics, logistical management, operational research as well as rationalistic provision of logistics at an enterprise have been considered in the article. У статті розглянуто логістичне моделювання бізнес-систем у контексті зв’язку з математичною логістикою, логістичним менеджментом, дослідженням операцій, а також раціоналістичною та забезпечувальною логістикою підприємства.
Description: Logistical modelling of business systems within the context of mathematical logistics, logistical management, operational research as well as rationalistic provision of logistics at an enterprise have been considered in the article. The research was carried out on the methodological basis which included the authors’ developments and implied conveying familiar knowledge on new objects within the field of linear programming. Scientific novelty concerns the development of categorical toolkit as well as the existing methodical approaches of rationalistic logistics to managerial decisions. Rational areas of using terms “logistical model” and “model of logistics” in business environment have been determined. The authors’ methodology of constructing logistical models in management of separate social and marketing systems of enterprises according to minimization and maximization criteria is presented. Ways of using modelling at not conventional objects of logistical support for managerial decisions have been suggested in the context of studying the moral psychological climate of staff and complex estimation of socioeconomic measures of staff management improvement. The procedure of logistical optimization in the system of distributing and advertising activity of the enterprise has been developed. Approbation of the developed models has been carried out and possibilities for further model’s complication by output data, variables, and limitations under specific practical conditions have been grounded. У статті розглянуто логістичне моделювання бізнес-систем у контексті зв’язку з математичною логістикою, логістичним менеджментом, дослідженням операцій, а також раціоналістичною та забезпечувальною логістикою підприємства. Дослідження проводилося на методологічній базі, яка мала як авторський розвиток, так і передбачала перенесення відомих знань на нові об’єкти у середовищі лінійного програмування. Наукова новизна орієнтована на розвиток категоріального апарату, а також існуючих методичних підходів раціоналістичної логістики до розробки управлінських рішень. Визначено доцільні сфери вжитку понять «логістична модель» та «модель логістики» у бізнес-середовищі. Розроблено авторську методологію формування логістичних моделей в менеджменті окремих соціальних та маркетингових систем підприємства за критеріями мінімізації та максимізації. Запропоновано шляхи використання моделювання на нетрадиційних об’єктах логістичної підтримки управлінських рішень – дослідження морально-психологічного клімату коллективу та комплексна оцінка соціально-економічних заходів щодо покращення кадрового менеджменту. Розвинуто процедуру логістичної оптимізації в системі дистрибуційної та рекламної діяльності підприємства. Здійснено апробацію моделей та обгрунтовано можливості їх ускладнення обсягами вихідних даних, змінних та обмежень у конкретних практичних умовах. Сформовано передумови для творчого використання і розвитку розроблених логістичних моделей в системі мотиваційного менеджменту та мережевого маркетингу.
URI: URI : http://jois.eu/files/14_292_Velychko_Velychko.pdf
http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/139
ISSN: ISSN Print 2071-8330
ISSN Online 2306-3483
Appears in Collections:Наукові статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2.pdf435,49 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.