Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/10186
Title: Development of Ways to Adapt Agricultural Enterprises to Changes in the Marketing Competitive Environment
Other Titles: Розробка шляхів адаптації аграрних підприємств до змін у конкурентному маркетинговому середовищі
Authors: Bahorka, Mariia
Багорка, Марія Олександрівна
Kvasova, Liudmila
Квасова, Людмила Сергіївна
Yurchenko, Nataliy
Юрченко, Наталія Іванівна
Keywords: agricultural enterprises
аграрні підприємства
marketing information
маркетингова інформація
information system
інформаційна система
competitive environment
конкурентне середовище
agricultural products
сільськогосподарська продукція
marketing research
маркетингові дослідження
маркетингова діяльність
marketing activities
consumers
споживачі
Issue Date: 2023
Publisher: Baltija Publishing
Citation: Bahorka M. Development of Ways to Adapt Agricultural Enterprises to Changes in the Marketing Competitive Environment / Mariia Bahorka, Liudmila Kvasova, Nataliy Yurchenko // Economics & Education. – 2023. – Vol. 08(02) August. P. – 6-11. – Режим доступу : https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/10186
Abstract: The purpose of the article is the generalisation of research methods in the marketing information system of the environment, the practical implementation of the procedure of researching the competitive environment of an agricultural enterprise, and the development of ways of adapting agricultural enterprises to changes in the competitive marketing environment. The main methods of marketing research based on information analysis and forecasting are summarized. Results. The article summarises research methods in the marketing information system of the environment, presents the procedure for researching the competitive environment of an agricultural enterprise, and suggests ways of adapting agricultural enterprises to changes in the marketing competitive environment. Practical results. The need for adaptation of agricultural enterprises to dynamic changes occurring in the socio-economic environment is established, with specific measures of organisation of work on the formation and promotion of sales of the marketing structure of the enterprise and ways of adaptation of agricultural enterprises to changes in the marketing competitive environment. Value/originality. The prerequisites for the formation of competitive factors of companies are constantly changing. Within the framework of this research, the main types of such changes have been summarised and tasks have been identified that will help companies adapt to the competitive marketing environment. Мета статті полягає у узагальненні методів дослідження в маркетинговій інформаційній системі середовища, практичному впровадженні процедури дослідження конкурентного середовища аграрного підприємства та розробці шляхів адаптації аграрних підприємств до змін у конкурентному маркетинговому середовищі. Основні методи аркетингових досліджень, засновані на аналізі інформації та прогнозуванні, узагальнені.Результати. У статті узагальнені методи дослідження в маркетинговій інформаційній системі середовища, представлена процедура дослідження конкурентного середовища аграрного підприємства та запропоновані шляхи адаптації аграрних підприємств до змін у конкурентному маркетинговому середовищі.Практичні результати. Встановлено необхідність адаптації аграрних підприємств до динамічних змін, що відбуваються в соціально-економічному середовищі, з конкретними заходами щодо організації роботи з формування та просування продажів маркетингової структури підприємства та способами адаптації аграрних підприємств до змін у конкурентному маркетинговому середовищі.Цінність/оригінальність. Передумови формування конкурентних факторів компаній постійно змінюються. В рамках цього дослідження узагальнено основні типи таких змін та визначено завдання, які допоможуть компаніям адаптуватися до конкурентного маркетингового середовища.
URI: http://www.baltijapublishing.lv/index.php/econedu/article/view/2150
https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/10186
ISSN: ISSN (Print): 2500-946X ISSN (Online): 2592-8236
Appears in Collections:Наукові статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
5_Стаття_Багорка,квасова, Юрченко.pdf214,49 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.