Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/10227
Назва: Аналіз освітньо-нормативних вимог до формування лінгвосоціокультурної компетентності у майбутніх аграріїв
Інші назви: Analysis of educational and normative requirements for the formation of linguistic and sociocultural competence of future agrarians
Автори: Піддубцева, Ольга Ігорівна
Piddubtseva, Olga
Семак, Людмила Анатоліївна
Semak, Liudmyla
Ключові слова: мовна підготовка
language training
культура спілкування
culture of communication
лінгвокраїнознавчі знання
linguistic and country knowledge
соціолінгвістика
sociolinguistics
соціальна комунікація
social communication
іноземна мова
foreign language
agrarians
аграрії
Дата публікації: 2024
Видавництво: Вінницька академія безперервної освіти
Бібліографічний опис: Піддубцева О. І. Аналіз освітньо-нормативних вимог до формування лінгвосоціокультурної компетентності у майбутніх аграріїв / О. І. Піддубцева, Л. А. Семак // Науковий вісник Вінницької академії безперервної освіти. Серія «Педагогіка. Психологія». – 2024. – № 1. – С. 119-225. – Режим доступу : https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/10227
Короткий огляд (реферат): Аналіз освітньо-нормативних вимог до формування лінгвосоціокультурної компетентності у майбутніх фахівців аграрного сектору є надзвичайно актуальною проблемою освіти. Оскільки ринок праці виходить за межі України, налагоджуються партнерські відносини з країнами Європи, то змінюються й вимоги до професійної комунікативної компетентності, якою володіє сучасний фахівець. Метою статті є визначити основні освітньо-нормативні вимоги до формування лінгвосоціокультурної компетентності у майбутніх фахівців-аграріїв. Методологія дослідження ґрунтується на комплексі теоретичних методів дослідження для аналізу, синтезу, узагальнення, порівняння та систематизації теоретичних даних. У цілому професійна комунікативна компетентність майбутнього аграрія складається з багатьох компетентностей, із-поміж яких – професійна, мовна, мовленнєва, лінгвосоціокультурна тощо. У нашому дослідженні розглянуто саме лінгвосоціокультурну компетентність, бо ми вважаємо, що їй приділяється найменше уваги під час формування професійної комунікативної компетентності у виші. Наукова новизна полягає у визначенні освітньо-нормативних вимог до процесу формування лінгвосоціокультурної компетентності. Встановлено, що основними освітньо-нормативними документами, що регламентують процес формування лінгвосоціокультурної компетентності фахівців різних спеціальностей, є Загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання, Рамкова програма з німецької мови у вітчизняних вищих навчальних закладах, Стандарти вищої освіти, освітньо-професійні програми підготовки фахівців та робочі програми з дисциплін мовної підготовки. The analysis of educational and normative requirements for the formation of linguistic and sociocultural competence in future specialists in the agricultural sector is an extremely relevant educational issue. As the labour market goes beyond the borders of Ukraine and partnerships with European countries are being established, the requirements for professional communicative competence possessed by a modern specialist are also changing. The purpose of the article is to determine the main educational and normative requirements for the formation of linguistic and sociocultural competence in future agricultural specialists. The research methodology is based on a set of theoretical research methods for analysis, synthesis, generalisation, comparison and systematisation of theoretical data. In general, the professional communicative competence of a future agrarian consists of many competences, including professional, linguistic, speech, linguistic and sociocultural competences, etc. Our study focuses on linguistic and sociocultural competence, as we believe that it is the least addressed in the process of developing professional communicative competence at university. The scientific innovation lies in the definition of educational and normative requirements for the process of forming linguistic and sociocultural competence. It has been established that the main educational and normative documents regulating the process of forming the linguistic and sociocultural competence of specialists in various specialties are the Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment, the German Language Framework for National Higher Education Institutions, Higher Education Standards, educational and professional training programmes and work programmes in language training disciplines.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://journals.academ.vinnica.ua/index.php/ped-psyh/article/view/153
https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/10227
ISSN: ISSN 2786-7536 (Print) ISSN 2786-7528 (Online)
Розташовується у зібраннях:Наукові статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
22.pdf283,58 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.