Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/10229
Title: Потенціал використання технологій штучного інтелекту у закладах вищої освіти
Other Titles: The potential of use of artificial intelligence technologies in institutions of higher education
Authors: Піддубцева, Ольга Ігорівна
Piddubtseva, Olga
Keywords: штучний інтелект
artificial intelligence
технології
technology
чат-боти
chatbots
ChatGPT
ChatGPT
адаптивне навчання
adaptive learning
освіта
education
заклади вищої освіти
higher education institutions
Issue Date: 2024
Publisher: Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка.
Citation: Піддубцева О. І. Потенціал використання технологій штучного інтелекту у закладах вищої освіти / О. І. Піддубцева // Актуальнi питання гуманiтарних наук. – 2024. – Вип. 71, т. 3. – C. 208-213. – Режим доступу : https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/10229
Abstract: Пошук та впровадження інтелектуальних рішень за допомогою штучного інтелекту дозволяє не тільки діджиталізувати різноманітні процеси в науці, техніці, бізнесі та освіті, але й виявити недоліки та покращити якість виконання поставлених завдань. Вважається, що штучний інтелект може допомогти подолати одні з найскладніших викликів сьогодення, із-поміж яких науковці виділяють вирішення світових проблем сталого розвитку, забезпечення охорони здоров’я, зменшення бідності та покращення освіти. Тому назріла потреба у більш ретельному висвітлені вітчизняного та зарубіжного досвіду використання технологій штучного інтелекту в закладах вищої освіти. Мета дослідження полягає у дослідженні потенціалу використання технологій штучного інтелекту у закладах вищої освіти. До основних завдань цього дослідження відносимо: 1) проаналізувати поняття «штучний інтелект»; 2) розглянути технології штучного інтелекту, що використовуються в освіті; 3) оцінити потенціал та перспективи використання штучного інтелекту в закладах вищої освіти. Штучний інтелект – це організована сукупність інформаційних технологій, із застосування якої можливо виконувати складні комплексні завдання шляхом використання системи наукових методів досліджень і алгоритмів обробки інформації, отриманої або самостійно створеної під час роботи, а також створювати та використовувати власні бази знань, моделі прийняття рішень, алгоритми роботи з інформацією та визначати способи досягнення поставлених завдань. Здійснивши комплексний аналіз використання штучного інтелекту у навчанні, можна зробити висновок, що останнім десятиліттям відмічається поступово зростаючий інтерес до використання штучного інтелекту в освіті. Все частіше теми досліджень стосуються інтелектуальних систем навчання, обробку природної мови, навчальних роботів, освітнього аналізу даних, аналізу дискурсу, нейронні мережі, афективних обчислень та систем рекомендацій. Широкого розповсюдження отримали голосові помічники та чат-боти. Застосування штучного інтелекту під час навчання дасть змогу знайти нові можливості для покращення освітнього процесі та підвищити ефективність навчання в цілому. Перспективи подальших досліджень вбачаємо в експериментальній перевірці використання технологій штучного інтелекту на заняттях у закладах вищої освіти. The search for and implementation of intelligent solutions using artificial intelligence allows not only to digitalise various processes in science, technology, business and education, but also to identify shortcomings and improve the quality of task performance. It is believed that artificial intelligence can help overcome some of today's most difficult challenges, including solving global problems of sustainable development, healthcare, poverty reduction and education. Therefore, there is a need for a more thorough coverage of domestic and foreign experience in the use of artificial intelligence technologies in higher education institutions. The purpose of the study is to investigate the potential of using artificial intelligence technologies in higher education institutions. The main objectives of this study include: 1) to analyse the concept of "artificial intelligence"; 2) to consider artificial intelligence technologies used in education; 3) to assess the potential and prospects of using artificial intelligence in higher education institutions. Artificial intelligence is an organised set of information technologies that can be used to perform complex tasks by using a system of scientific research methods and algorithms for processing information received or independently created during work, as well as to create and use own knowledge bases, decision-making models, information processing algorithms and determine ways to achieve the set tasks. Having carried out a comprehensive analysis of the use of artificial intelligence in education, we can conclude that the last decade has seen a gradually growing interest in the use of artificial intelligence in education. Increasingly, research topics include intelligent tutoring systems, natural language processing, educational robots, educational data mining, discourse analysis, neural networks, affective computing, and recommender systems. Voice assistants and chatbots have become widespread. The use of artificial intelligence in education will allow us to find new opportunities to improve the educational process and increase the effectiveness of learning in general. We see prospects for further research in the experimental testing of the use of artificial intelligence technologies in higher education.
URI: http://www.aphn-journal.in.ua/archive/71_2024/part_3/35.pdf
https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/10229
ISSN: ISSN 2308-4855 (Print), ISSN 2308-4863 (Online)
Appears in Collections:Наукові статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
35.pdf354,75 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.