Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/10487
Title: Лінгвістична підготовка майбутніх маркетологів засобами кейс-технології
Other Titles: Linguistic training of future marketologists by the means of case technology
Authors: Казакевич, Олена Ігорівна
Kazakevych, Olena
Keywords: кейс-технологія
case technology
кейс-метод
case method
інтерактивна технологія
interactive technology
іноземна мова за професійним спрямуванням
foreign language for professional purposes
мовна підготовка
language training
Issue Date: 2023
Publisher: Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка
Citation: Казакевич О. Лінгвістична підготовка майбутніх маркетологів засобами кейс-технології / О. Казакевич // Витоки педагогічної майстерності. – Полтава, 2023. – Вип. 32. – С. 128-131. – Режим доступу : https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/10487
Abstract: Статтю присвячено застосуванню кейс-технології під час занять з дисципліни «Іноземна мова (за професійним спрямуванням)» зі здобувачами спеціальності 075 «Маркетинг» ДДАЕУ. Запропоновано визначення кейс-технології, доведено переваги використання кейсів під час практичних занять, оскільки кейс-технологія дозволяє наблизити мовленнєву діяльність до реальної комунікації, дає студентам можливість творчого застосування вивченого мовленнєвого матеріалу на основі своїх професійних знань. Розглянуто види кейсів, наведено приклад кейсу, опрацьованого майбутніми маркетологами на практичному занятті з іноземної мови, визначено певні труднощі, що спостерігаються при використанні кейсів у підготовці майбутніх маркетологів. Окреслено підготовчу роботу, яку викладач проводить при доборі кейсів. The article is devoted to the use of case technology in the course of the discipline “Foreign Language (for Specific Purposes)” with students of speciality 075 "Marketing" DSAU. The significant developmental potential of this subject and its role in solving many educational and upbringing problems has been proved. The importance of an individual approach to education in general and especially to learning a foreign language, which is about self-discovery and finding the right solution on your own is highlighted. The definition of case technology is proposed, the advantages of using cases in practical classes are proved, since case technology allows bringing speech activity closer to real communication, gives students the opportunity to creatively apply the studied language material on the basis of their professional knowledge, motivates students to speak a foreign language while solving problems. The use of the case method will be most effective if the selection of material takes into account the special, professional, age and other interests of students. The case method is perfectly adapted for use in foreign language classes, as this type of work combines all types of language activities: reading, speaking, writing, and listening. It is noted that case technology is an effective means of motivation to learn a foreign language, allows you to quickly and effectively model situations of intercultural communication, develops such skills as cooperation and mutual understanding, helps to prepare a creative personality capable of thinking creatively and making decisions independently. The cases allow students to demonstrate linguistic independence, implement and improve their communication skills, and improve lexical and grammatical competence. The types of cases are considered, certain difficulties observed in the use of cases in the training of future marketologists are identified. The preparatory work that a teacher does when selecting cases is outlined. Examples of the case that was considered in a practical foreign language class is given.
URI: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/10487
ISSN: ISSN: Print 2075–146X,Online 2616-6623
Appears in Collections:Наукові статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
збірник_Полтава_2023-128-131.pdf352,82 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.