Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/10583
Title: | Interactive methods of learning foreign language at the agricultural university |
Other Titles: | Інтерактивні методи навчання іноземної мови в аграрному університеті |
Authors: | Stukalo, Olena Стукало, Олена Анатоліївна Pedorenko, Marharyta Педоренко, Маргарита Андріївна |
Keywords: | Interactive methods інтерактивні методи foreign language іноземна мова motivation мотивація efficiency ефективність communication спілкування interactivity інтерактивність professional communication професійне спілкування |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Дніпровський державний аграрно-економічний університет |
Citation: | Stukalo O. A. Interactive methods of learning foreign language at the agricultural university / O. A. Stukalo, M. Pedorenko // Сучасна педагогіка та лінгводидактика : зб. наук. пр. / за загал. ред. О. В. Назаренко ; ДДАЕУ. – Дніпро : ПП Вахмістров О. Є., 2024. – С. 102-111. – Режим доступу : https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/10583 |
Abstract: | The article deals with interactive methods of learning a foreign language. One of the main tasks of professional higher education at the current stage is the training of a qualified worker who knows a foreign language at a sufficient level to establish personal, scientific and cultural contacts with native speakers and mainly as a tool for establishing professional communication for the effective exchange of information and experience in the future practical activities in the field of agriculture.The article provides a brief overview of interactive methods of foreign language learning. It was found that the essence of interactive learning is that the learning process takes place under the condition of constant interaction.Today, more and more teachers of higher education institutions are aware of the importance of using various interactive methods in the learning process. Modern interactive methods are focused on individualization, provide an opportunity to improve the quality of education and use study time more effectively.It has been proven that the use of interactive teaching methods in the process of learning a foreign language in agricultural higher education allows to actively mastering the content of future professional activity in a close relationship with practice, and allows to increase motivation for interpersonal interaction in professional situations. У статті розглядаються інтерактивні методи навчання іноземної мови. Одним з головним завдань професійної вищої освіти на сучасному етапі є підготовка кваліфікованого працівника, що володіє іноземною мовою на достатньому рівні для установлення особистих, наукових і культурних контактів з носіями мови й головним чином як інструмент налагодження професійного спілкування для ефективного обміну інформацією та досвідом у майбутній практичній діяльності у сфері сільського господарства. У статті подано короткий огляд інтерактивних методів навчання іноземної мови. Виявлено, що суть інтерактивного навчання полягає у тому, що навчальний процес відбувається за умови постійної взаємодії. Сьогодні все більше і більше викладачів ЗВО усвідомлюють важливість використання різноманітних інтерактивних методів у процесі навчання. Сучасні інтерактивні методи орієнтовані на індивідуалізацію, дають можливість підвищити якість освіти й використовувати навчальний час більш ефективно. Доведено, що використання інтерактивних методів навчання в процесі вивчення іноземної мови в аграрному ЗВО дає змогу активно освоювати зміст майбутньої професійної діяльності у тісному взаємозв’язку з практикою, дозволяє підвищити мотивацію до міжособистісної взаємодії в професійних ситуаціях. |
URI: | https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/10583 |
Appears in Collections: | Наукові статті |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
4. Стаття_ДДАЕУ_2024.pdf | 715,18 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.