Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/10855
Title: | Основні фактори активізації здоров’язбережувального самовизначення особистості у студентському середовищі |
Other Titles: | The main factors for activation of health-preserving self-determination of the personality in the student environment |
Authors: | Добридень, Оксана Володимирівна Dobryden, Oxana Щепова, Діана Романівна Shchepova, Diana Колднов, Ярослав Вікторович Koldunov, Jaroslav |
Keywords: | здоров’язбережувальне самовизначення health-preserving self-determination здоров’язбережувальна культура health-preserving culture цілісність особистості personal integrity самореалізація self-realization самоорганізаційний потенціал self-organizational potential здоров’язбережувальна мотивація health-preserving motivation студентське середовище student environment |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Тернопільський національний медичний університет імені І.Я. Горбачевського МОЗ України |
Citation: | Добридень О. В. Основні фактори активізації здоров’язбережувального самовизначення особистості у студентському середовищі / О. В. Добридень, Д. Р. Щепова, Я. В. Колдунов // Перспективи та інновації науки. – 2024. – №5(39). – С. 189-198. – Режим доступу : https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/10855 |
Abstract: | У статті розглядаються основні фактори активізації здоров’язбережувального самовизначення особистості у студентському середовищі на підставі аналізу провідних чинників вмотивування студентської молоді до усвідомленого дотримання норм здоров’язбережувальної культури. Стверджується, що будь-які навчально-виховні заходи із залучення студентів до здорового способу життя не матимуть ефективних стійких результатів і носитимуть характер розважальних, якщо світоглядне позиціонування студента не спиратиметься на свідоме здоров’язбережувальне самовизначення. Пропонується розглядати здоров’язбережувальне самовизначення як усвідомлену потребу у психічній і фізіологічній життєстійкості з подальшим формуванням першорядного опорного алгоритму здоров’язбережувальної поведінки. Наголошується, що стартові мотиви здоров’язбережувального самовизначення студентської молоді необхідно розглядати крізь призму професійноорієнтованих, естетичних, іміджевих, релігійних, етичних і духовно-інтелектуальних смислів. Звернено увагу на те, що стартові мотиви здоров’язбережувального самовизначення мають спонукаючу і сенсоутворюючу природу. - The article examines the primary factors contributing to the activation of health-preserving self-determination among individuals in the student environment, drawing upon an analysis of the key motivators influencing student adherence to health-preserving cultural norms. It argues that educational endeavors targeting student engagement in healthy lifestyles will lack sustained effectiveness and be merely entertaining unless students' worldview is rooted in conscious health-preserving self-determination. It is proposed to consider health-preserving self-determination as a conscious need for mental and physiological vitality, leading to the subsequent development of a primary reference algorithm for health-preserving behavior. It is emphasized that the initial motives driving health-preserving selfdetermination in student youth must be viewed through the lenses of professionallyoriented, aesthetic, image-based, religious, ethical, and spiritual-intellectual meanings. Attention is drawn to the motivating and sense-creating nature of the initial motives behind health-preserving self-determination. |
URI: | http://perspectives.pp.ua/index.php/pis/issue/view/240 https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/10855 |
ISSN: | ISSN 2786-4952 Online |
Appears in Collections: | Наукові статті |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Стаття 1.pdf | 3,44 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.