Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/10855
Title: Основні фактори активізації здоров’язбережувального самовизначення особистості у студентському середовищі
Other Titles: The main factors for activation of health-preserving self-determination of the personality in the student environment
Authors: Добридень, Оксана Володимирівна
Dobryden, Oxana
Щепова, Діана Романівна
Shchepova, Diana
Колднов, Ярослав Вікторович
Koldunov, Jaroslav
Keywords: здоров’язбережувальне самовизначення
health-preserving self-determination
здоров’язбережувальна культура
health-preserving culture
цілісність особистості
personal integrity
самореалізація
self-realization
самоорганізаційний потенціал
self-organizational potential
здоров’язбережувальна мотивація
health-preserving motivation
студентське середовище
student environment
Issue Date: 2024
Publisher: Тернопільський національний медичний університет імені І.Я. Горбачевського МОЗ України
Citation: Добридень О. В. Основні фактори активізації здоров’язбережувального самовизначення особистості у студентському середовищі / О. В. Добридень, Д. Р. Щепова, Я. В. Колдунов // Перспективи та інновації науки. – 2024. – №5(39). – С. 189-198. – Режим доступу : https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/10855
Abstract: У статті розглядаються основні фактори активізації здоров’язбережувального самовизначення особистості у студентському середовищі на підставі аналізу провідних чинників вмотивування студентської молоді до усвідомленого дотримання норм здоров’язбережувальної культури. Стверджується, що будь-які навчально-виховні заходи із залучення студентів до здорового способу життя не матимуть ефективних стійких результатів і носитимуть характер розважальних, якщо світоглядне позиціонування студента не спиратиметься на свідоме здоров’язбережувальне самовизначення. Пропонується розглядати здоров’язбережувальне самовизначення як усвідомлену потребу у психічній і фізіологічній життєстійкості з подальшим формуванням першорядного опорного алгоритму здоров’язбережувальної поведінки. Наголошується, що стартові мотиви здоров’язбережувального самовизначення студентської молоді необхідно розглядати крізь призму професійноорієнтованих, естетичних, іміджевих, релігійних, етичних і духовно-інтелектуальних смислів. Звернено увагу на те, що стартові мотиви здоров’язбережувального самовизначення мають спонукаючу і сенсоутворюючу природу. - The article examines the primary factors contributing to the activation of health-preserving self-determination among individuals in the student environment, drawing upon an analysis of the key motivators influencing student adherence to health-preserving cultural norms. It argues that educational endeavors targeting student engagement in healthy lifestyles will lack sustained effectiveness and be merely entertaining unless students' worldview is rooted in conscious health-preserving self-determination. It is proposed to consider health-preserving self-determination as a conscious need for mental and physiological vitality, leading to the subsequent development of a primary reference algorithm for health-preserving behavior. It is emphasized that the initial motives driving health-preserving selfdetermination in student youth must be viewed through the lenses of professionallyoriented, aesthetic, image-based, religious, ethical, and spiritual-intellectual meanings. Attention is drawn to the motivating and sense-creating nature of the initial motives behind health-preserving self-determination.
URI: http://perspectives.pp.ua/index.php/pis/issue/view/240
https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/10855
ISSN: ISSN 2786-4952 Online
Appears in Collections:Наукові статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Стаття 1.pdf3,44 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.