Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/11527
Title: Use of interactive technologies in German lessons
Other Titles: Використання інтерактивних технологій на уроках німецької мови
Authors: Piddubtseva, Olga
Піддубцева, Ольга Ігорівна
Lavrynets, Yana
Лавринець, Яна Олександрівна
Keywords: Interactivity
інтерактивність
technology
технології
German language
німецька мова
motivation
мотивація
agricultural higher education institutions
аграрні вищі навчальні заклади
Issue Date: 2024
Publisher: Дніпровський державний аграрно-економічний університет
Citation: Piddubtseva O. Die Verwendung der interaktiven Technologien im Deutschunterricht / O. I. Piddubtseva, Ya. O. Lavrynets // Сучасна педагогіка та лінгводидактика : зб. наук. пр. / за загал. ред. О. В. Назаренко. – Дніпро : ПП Вахмістров О. Є., 2024. – С. 87- 94. – Режим доступу : https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/11527
Abstract: he article examines the question of the use of interactive technologies in the German classroom, which was also the aim of our study. In order to achieve this goal, various theoretical research methods were used: Analysis, Comparison, Observation and Synthesis. It was found that the use of interactive technologies in foreign language teaching at universities is quite promising. It was found that interactive learning contributes to the development of a university student's personality and improves the quality of education in general. The article argues that role-playing, case-study, brainstorming and the project method are effective interactive learning technologies in higher agricultural higher education institutions. The authors explain the novelty and practical significance of the problem studied. У статті розглядається питання використання інтерактивних технологій на уроках німецької мови, що також було метою нашого дослідження. Для досягнення поставленої мети були використані різні теоретичні методи дослідження: Аналіз, порівняння, спостереження та синтез. З'ясовано, що використання інтерактивних технологій у викладанні іноземної мови в університетах є досить перспективним. З'ясовано, що інтерактивне навчання сприяє розвитку особистості студента університету та підвищує якість освіти в цілому. У статті стверджується, що рольові ігри, кейс-стаді, мозковий штурм та метод проектів є ефективними технологіями інтерактивного навчання у вищих аграрних закладах вищої освіти. Автори пояснюють новизну та практичну значущість досліджуваної проблеми.
URI: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/11527
Appears in Collections:Наукові статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
5.pdf439,32 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.