Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/11623
Назва: Роль конкурентоспроможності у забезпеченні ефективного розвитку підприємств
Інші назви: The role of competitiveness in ensuring the effective development of enterprises
Автори: Кадирус, Ірина Григорівна
Kadyrus, Iryna
Величко, О. М.
Velychko, O.
Ткачова, М. В.
Tkachova, M.
Ключові слова: конкуренція
competition
конкурентоспроможність підприємства
enterprise competitiveness
конкурентоспроможність продукції
product competitiveness
конкурентні переваги
competitive advantages
конкуренти
competitors
фактори
factors
Дата публікації: 2024
Видавництво: Дніпровський державний аграрно-економічний університет, ТОВ `ДКС Центр`
Бібліографічний опис: Кадирус І. Г. Роль конкурентоспроможності у забезпеченні ефективного розвитку підприємств / І. Г. Кадирус, О. М. Величко, М. В. Ткачова [Електронний ресурс] // Ефективна економіка. – 2024. – No 11. – Режим доступу : https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/11623
Короткий огляд (реферат): У статті розглянуто сутність понять «конкуренція», «конкурентоспроможність підприємства» та «конкурентоспроможність продукції» як основних елементів стратегічного розвитку підприємствав умовах ринкової економіки. Визначено, що конкурентоспроможність –це здатність підприємства підтримувати та покращувати свої конкурентні позиції на ринку, впливати на ринкову ситуацію, шляхом реалізації високоякісних товарів та послуг, задовольняти специфічні потреби споживачів та забезпечувати ефективність діяльності компанії.Визначено умови, що сприяють забезпеченню конкурентоспроможності підприємства на ринку. До них відносяться:застосування наукового підходу до стратегічного управління, забезпечення цілісності технологічного розвитку, економіки та управління, використання сучасних методів досліджень і наукових розробок при оцінці конкурентоспроможності підприємства і його продукції, здатністьадаптуватися до нових і непередбачуваних умов ринку.Дослідження показали, що категорії «конкурентоспроможність підприємства» та «конкурентоспроможність продукції» тісно взаємопов’язані та взаємозалежні. Конкурентоспроможність продукції є основою для здобуття значних конкурентних переваг товаровиробника. Вона являє собою порівняльну характеристику, яка демонструє відмінності товару від продукції конкурентів і включає всебічну оцінку його властивостей, визначених ринковими вимогами або характеристиками товарів, що конкурують на певному ринку.Успішність функціонування підприємства в умовах мінливого ринкового середовища та інтенсивної конкуренції неможливе без забезпечення його стійкої конкурентоспроможності. Цей чинник визначає можливість ефективної діяльності компанії і її подальшого розвитку.Встановлено, що конкурентоспроможність підприємства повинна базуватись на наявності порівняльних переваг конкретного підприємства над конкурентами. Конкурентні переваги виникають і розвиваються в умовах активної конкуренції. Це свідчить про те, що із зростанням масштабів конкуренції значення конкурентних переваг для успіху підприємства на ринку та ефективної його діяльності лише зростає. Вони є ключовими й найважливішими чинниками, що визначають рівень конкурентоспроможності.The article examines the essence of the concepts «competition», «enterprise competitiveness» and «product competitiveness» as the main elements of the strategic development of the enterprise in the conditions of a market economy. It was determined that competitiveness is the ability of an enterprise to maintain and improve its competitive position on the market, to influence the market situation through the sale of high-quality goods and services, to satisfy the specific needs of consumers and to ensure the efficiency of the company's activities.The conditions contributing to ensuring the competitiveness of the enterprise on the market have been defined. These include: the application of a scientific approach to strategic management, ensuring the integrity of technological development, economics and management, the use of modern methods of research and scientific development in assessing the competitiveness of the enterprise and its products, the ability to adapt to new and unpredictable market conditions.Studies have shown that the categories «enterprise competitiveness» and «product competitiveness» are closely related and interdependent. The competitiveness of products is the basis for obtaining significant competitive advantages of the product manufacturer. It is a comparative characteristic that demonstrates the differences of the product from competitors' products and includes a comprehensive assessment of its properties determined by market requirements or characteristics of products competing in a certain market.Successful operation of the enterprise in the conditions of a changing market environment and intense competition is impossible without ensuring its sustainable competitiveness. This factor determines the possibility of effective operation of the company and its further development. It was established that the competitiveness of the enterprise should be based on the presence of comparative advantages of a particular enterprise over its competitors. Competitive advantages arise and develop in conditions of active competition. This shows that as the scale of competition increases, the importance of competitive advantages for the success of the enterprise on the market and its effective operation only increases. They are the key and most important factors determining the level of competitiveness.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://www.nayka.com.ua/index.php/ee/article/view/5146/5191
https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/11623
ISSN: ISSN 2307-2105
Розташовується у зібраннях:Ефективна економіка

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Кадирус_ПЕЧАТЬ.pdf398,14 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.