Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/11746
Title: Міжпредметні зв’язки і проблема інтеграції дисциплін в освітньому процесі
Other Titles: Interdisciplinary connections and the problem of integration of disciplines in the educational process
Authors: Дьяченко, Ніна Костянтинівна
Diachenko, Nina
Юрченко, Роман Анатолійович
Yurchenko, Roman
Keywords: міжпредметні зв’язки
interdisciplinary connections
інноваційні освітні технології
innovative educational technologies
інтеграційні процеси
integration processes
структурні елементи освітнього процесу
structural elements of the educational process
математичні моделі і суміжні дисципліни
mathematical models and related disciplines
Issue Date: 2023
Publisher: Університет Григорія Сковороди в Переяславі
Citation: Дьяченко Н. Міжпредметні зв’язки і проблема інтеграції дисциплін в освітньому процесі / Н. Дьяченко, Р. Юрченко // Тенденції та перспективи розвитку науки і освіти в умовах глобалізації : матеріали Міжнар. наук.-практ. інтернет-конф. (м. Переяслав, 28 лют. 2023 р.). – Переяслав : Ун-т Григорія Сковороди в Переяславі, 2023. – Вип. 91. – С. 67-68. – Режим доступу : https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/11746
Abstract: Сучасна професійна підготовка кваліфікованих фахівців вимагає оптимального використання міжпредметних зв’язків фундаментальних дисциплін і, зокрема, математики з її різноманітними прикладними аспектами та суміжних дисциплін, наукового обґрунтування процесу навчання, застосування інноваційних освітніх технологій і засобів контролю якості і результативності. Об’єктивно необхідні інтеграційні процеси мають широкі можливості, форми і різноманітні методичні механізми реалізації, узагальнюють і систематизують знання. Проблема реалізації міжпредметних зв’язків у закладах вищої освіти є актуальною, оскільки саме міжпредметні зв’язки повинні і можуть об’єднати в єдине ціле всі структурні елементи освітнього процесу, надають нову якість і значно підвищують ефективність і мотиваційну складову процесу навчання, здійснюють перенесення теоретичних знань на задачі прикладного характеру. - Modern professional training of qualified specialists requires optimal use of interdisciplinary connections of fundamental disciplines and, in particular, mathematics with its various applied aspects and related disciplines, scientific substantiation of the learning process, application of innovative educational technologies and means of quality and performance control. Objectively necessary integration processes have wide possibilities, forms and various methodical implementation mechanisms, generalize and systematize knowledge. The problem of implementing interdisciplinary connections in institutions of higher education is urgent, since it is interdisciplinary connections that should and can unite all the structural elements of the educational process into a single whole, provide a new quality and significantly increase the effectiveness and motivational component of the learning process, carry out the transfer of theoretical knowledge on the task of an applied nature. structural elements of the educational process, mathematical models and related disciplines
URI: https://0a30397da1.clvaw-cdnwnd.com/12ac69b5c0bec343f11779551473023e/200000520-03ba203ba5/%D0%97%D0%B1%D1%96%D1%80%D0%BD%D0%B8%D0%BA%2091-4.pdf?ph=0a30397da1
https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/11746
Appears in Collections:Тези конференцій

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Збірник 91 2023.pdf4,42 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.