Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/11809
Title: Філософські та культурологічні аспекти викладання «Філософії науки» в ДДАЕУ
Other Titles: Philosophical and cultural aspects of teaching «Philosophy of science» at DSAEU
Authors: Карпова, Світлана Геннадіївна
Karpova, Svitlana
Солоділова, Олена Володимирівна
Solodilova, Olena
Keywords: здобувач освіти
education seeker
метод
method
методика
technique
наука
science
освітня культура
educational culture
філософія науки
philosophy of science
Issue Date: 2022
Publisher: Державний заклад "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського"
Citation: Карпова С. Г. Філософські та культурологічні аспекти викладання «Філософії науки» в ДДАЕУ / С. Г. Карпова, О. В. Солоділова // Перспективи: соціально-політичний журнал. – 2022. – Вип. № 3. – С.88-98. – Режим доступу : https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/11809
Abstract: 1) Позначено найбільш критичні моменти, що зустрічаються при викладанні «Філософії науки» здобувачам третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти «Доктор філософії (PhD)» в сучасній українській освітній культурі: а) трансформація предмета та «основного питання» філософії; б) неповнота «критичного мислення» через недостатній аналіз першоджерел; 2) Проаналізовано на прикладі ДДАЕУ основні філософські і культурологічні дискурси викладання «Філософії науки»: а) динамічність знання в контексті сучасної наукової культури; б) обов’язковість герменевтичних процедур при роботі з першоджерелами та вивченні понятійного апарату; в) аналіз та використання класичних та некласичних філософських та міждисциплінарних підходів та методів; г) залучення мисленевих експериментів, проблемного та інтерактивного навчання; 3) Спираючись на основні позначені дискурси, філософські обґрунтовано та розкрито специфіку методичних підходів щодо здійснення навчального процесу в межах дисципліни «Філософія науки»; 4) Показано необхідність використання системного підходу під час викладання дисципліни «Філософія науки» для критичного мислення, що загалом позитивно впливатиме на культуру наукових процесів та культурологічні і філософські контексти українського освітнього простору. - 1) The most critical moments are identified, which are observed during the presentation of the “Philosophy of Science” for students of the third (light-science) level of higher education “Doctor of Philosophy (PhD)” in modern Ukrainian culture i: a) transformation of the subject and the “basic food” of philosophy; b) the inaccuracy of the "critical thought" through the lack of analysis of the previous one; 2) Analyzed on the basis of DDAEU the main philosophical and culturological discourses of the journal "Philosophy of Science": a) the dynamism of knowledge in the context of modern scientific culture; b) the consistency of hermeneutic procedures in the course of work with first generations and the development of a conceptual apparatus; c) analysis of both classical and non-classical philosophical and interdisciplinary approaches and methods; d) study of scientific experiments, problematic and interactive training; 3) Spiraling on the main concepts of discourse, philosophically grounded and outlined the specifics of methodological approaches to the development of the initial process in the boundaries of the discipline "Philosophy of Science"; 4) It is shown that there is a need for a systematic approach to the development of the discipline "Philosophy of Science" for critical thinking, which positively influences the culture of scientific processes and the cultural and philosophical contexts of the Ukrainian illuminating space.
URI: http://perspektyvy.pdpu.od.ua/3_2022/13.pdf
https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/11809
ISSN: ISSN 2310-2896
Appears in Collections:Наукові статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Стаття 1.pdf306,35 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.