Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/12317
Назва: | Гра як метод навчання мови в закладі вищої освіти |
Інші назви: | A game as a method of language teaching in higher education institutions |
Автори: | Семак, Людмила Анатоліївна Semak, Ludmyla Сергієнко, Ольга Ігорівна Serhiienko, Olha |
Ключові слова: | гра a game мовна дисципліна a language discipline комунікативна компетентність a communicative competence здобувач вищої освіти a higher education student |
Дата публікації: | 2025 |
Видавництво: | Бердянський державний педагогічний університет |
Бібліографічний опис: | Семак Л. А. Гра як метод навчання мови в закладі вищої освіти / Л. А. Семак, О. І. Сергієнко // Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Філологічні науки. – 2025. – № 23. – С.125 –131. – Режим доступу : https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/12317 |
Короткий огляд (реферат): | У статті досліджено гру як метод навчання мови в закладі вищої освіти. Установлено, що одним із динамічних методів, який спонукає до обопільної активної діяльності, ґрунту¬ється на розвиткові різноманітних форм мислення, сприяє поступові творчих здібностей, утвердженню високих соціально-адаптаційних можливостей особистості, є гра. У науковій розвідці використано описовий метод, метод педагогічного спостереження, що було орга¬нізоване під час освітнього процесу на заняттях з мовних дисциплін. Спостережено, що формування комунікативної компетентності, яке охоплює мовленнєву, мовну й соціокуль-турну компетенції, успішно можна здійснювати засобами ігрової діяльності, оскільки саме ігри, які природно є розвагою і відпочинком, уможливлюють невимушене прагматичне засво¬єння різноманітного розмовного та соціального досвіду й емоційне задоволення від складно¬го процесу навчання і в такий спосіб сприяють успішному опануванню мови. Установлено, що метод гри має багато переваг, із-поміж яких – універсальність, мотивація, цілеспрямо¬ване використання мови, орієнтація на студента, емоційне позитивне задоволення, низький рівень стресу, ефективність. До найпопулярніших ігор, що їх застосовують під час вивчення мовних дисциплін, вналежнено знайомство, шараду, бінго, малювання, гру на відповідність, режисерство, заміну слів, ведення щоденника, рольову гру. Доведено, що застосування гри під час навчання мови сприяє реалізації таких важливих методичних завдань: гра виробляє психологічну готовність здобувачів до рідномовного професійного й іншомовного спілку¬вання; забезпечує природну потребу багаторазового повторення і закріплення мовного матеріалу; тренує оказіональний вибір потрібного мовного штампу чи кліше, що є моделлю майбутньої спонтанної ситуації спілкування. Пояснюється, що перспективами подальшого наукового пошуку є дослідження і коментарі інших ігрових вправ, що стануть у нагоді для навчання будь-якої мови. The article investigates the game as a method of language teaching in a higher education institution. It is established that one of the dynamic methods that encourages mutual active activity, is based on the development of various forms of thinking, contributes to the gradual development of creative abilities, and the establishment of high social and adaptive capabilities of the individual is the game. The scientific investigation used the descriptive method, the method of pedagogical observation, which was organized during the educational process in language classes. It was observed that the formation of communicative competence, which includes speech, language and socio-cultural competence, can be effectively carried out by means of game activity, since it is games, which are naturally entertainment and recreation, that enable the relaxed pragmatic assimilation of various communicative and social experiences and emotional satisfaction from the complex learning process, and thus contribute to the successful acquisition of the language. It has been established that the game method has many advantages, including versatility, motivation, purposeful use of language, student orientation, emotional positive satisfaction, low stress level, and efficiency. The most popular games used in the study of language disciplines include dating, charades, bingo, drawing, matching games, directing, word substitution, diary keeping, and role-playing. It has been proven that the use of games in language learning contributes to the implementation of the following important methodological tasks: develops the psychological readiness of applicants for native professional and foreign language communication; provides the natural need for repeated repetition and consolidation of language material; trains the occasional choice of the desired language stamp or cliché, which is a model of a future spontaneous communication situation. It is explained that the prospects for further scientific research are the study and comments of other game exercises that will be useful for learning any language. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://pedagogy.bdpu.org.ua/ https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/12317 |
ISSN: | ISSN 2412-9208 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові статті |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
1.pdf | 267,9 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.