Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/12446
Title: Засоби візуалізації навчальних матеріалів під час вивчення граматичних категорій української мови іноземними студентами
Other Titles: Tools for visualizing learning materials when learning grammatical categories Ukrainian Language Foreign Students
Authors: Заваруєва, Інна Іванівна
Zavaruieva, Inna
Назаренко, Олена Володимирівна
Nazarenko, Olena
Keywords: граматичні категорії української мови
grammatical categories of the Ukrainian language
інфографіка
infographics
метод кодування
coding method
візуальні образи
visual images
невербальні засоби навчання
non-verbal teaching aids
узагальнювальна граматична таблиця
generalizing grammatical table
Issue Date: 2024
Publisher: Ужгородський національний університет
Citation: Заваруєва І. І. Засоби візуалізації навчальних матеріалів під час вивчення граматичних категорій української мови іноземними студентами / І. І. Заваруєва, О. В. Назаренко // Закарпатські філологічні студії. – Ужгород : Видав. дім «Гельветика», 2024. – Вип. 33, т. 1 – С. 51-56. – Режим доступу : https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/12446
Abstract: У статті описано і проаналізовано рекомендації щодо створення та використання навчальних наочних матеріалів під час вивчення граматичних категорій української мови іноземними студентами. Актуальність дослідження полягає в потребі доповнення вже існуючих теоретичних побудов і майбутньому створенні інноваційних методів вивчення української мови як іноземної. Метою дослідження є спроба узагальнення практичного досвіду щодо створення наочних матеріалів, які систематизують процес вивчення граматики української мови (як іноземної), з використанням засобів візуалізації навчального матеріалу. В ході дослідження ми використовували теоретичний метод: аналіз, систематизація та узагальнення сучасних досліджень; система- тизація і співвіднесення результатів дослідження відповідно до значень граматичних категорій української мови.Використання таких методів є фундаментом для встановлення механізмів активізації розумових процесів та створення асоціативних зв’язків у свідомості людини під час вивчення іноземних мов. У результаті, з’ясовано сутність поняття візуальної інформації та візуальної пам’яті людини, які пов’язані з загальними пізнавальними властивостями і є основоположними для людського пізнання. Виявлено, що структурований контент впливає на пізнавальні процеси, мислення і пам’ять. Інфографіка, це один із простих зорових подразників і якщо його пов’язати з певними поняттями, явищами, предметами і т. ін., він буде викликати в пам’яті закодовану навчальну інформацію. Виявлено роль впливу візуальних навчальних матеріалів на активізацію і мобілізацію уваги і пам’яті студентів; з’ясовано спо- соби засвоєння граматичних категорій української мови за допомогою узагальнюючої таблиці. З’ясовано, що якісне навчання неможливе без застосування сучасних інноваційних освітніх технологій. Доведено, що використання певних символів, форм, орієнтовних ліній є дієвим способом якісного засвоєння навчального контенту. Перспективним напрямом роботи є дослідження, спрямовані на порівняльно-зіставний аналіз граматичних категорій різних частин мови, вивчення змісту окремих відмінків з метою виявлення особливостей їх розуміння і запам’ятовування. The article describes, analyzes, and systematizes recommendations on the creation and use of educational materials during the studying of grammar categories of the Ukrainian language by foreign students. The relevance of the research is the need to supplement existing theoretical constructions and to create innovative methods of studying the Ukrainian language. The purpose of the research is to generalize practical experience in the creation of visual materials, which systematize the process of studying Ukrainian grammar by foreign students, using visualization means of educational material. Methods of research include analysis, systematization, and generalization of modern research; systematization and correlation of research results according to grammar categories of the Ukrainian language. The use of such methods is the basis for establishing mechanisms of mental process intensification and the creation of social relations in human consciousness during foreign language study. The essence of the concept of visual information and visual memory of a person, connected with the general recognition properties and fundamental for human knowledge, is analyzed. It has been found that structured content influences cognitive processes, thinking and memory. The infographics is one of the simplest visual organizers, and if it is associated with certain concepts, phenomena, objects, etc., it evokes the educational information encoded in it. The role of the influence of visual teaching materials on the activation and mobilisation of students’ attention and memory has been revealed; the ways of mastering the grammatical categories of the Ukrainian language have been determined. The analysis of research has shown that quality education is impossible without the use of modern innovative educational technologies. It has been proved that the use of certain symbols, shapes, and orientation lines is an effective way to master educational material. A promising area of research aims at comparative analysis of grammat- ical categories of different parts of speech, the content study of individual differences to identify the peculiarities of their understanding and memorisation.
URI: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/12446
ISSN: ISSN 2663-4880 (print)
ISSN 2663-4899 (online)
Appears in Collections:Наукові статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Стаття Зак.ст.2024.pdf942,62 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.