Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/12517
Title: Formation of foreign language communicative competence of students through interactive technologies in agricultural higher education institutions
Other Titles: Формування іншомовної комунікативної компетентності здобувачів за допомогою інтерактивних технологій в аграрних ЗВО
Authors: Chornobai, Vira
Чорнобай, Віра Георгіївна
Keywords: communication skills
комунікативні навички
communicative competence
комунікативна компетентність
studying interactive technologies
вивчення інтерактивних технологій
innovative technology
інноваційна технологія
Issue Date: 2025
Publisher: ГО «Інститут стратегій інноваційного розвитку і трансферу знань»
Citation: Chornobay, V. (2025). Formation of foreign language communicative competence of students through interactive technologies in agricultural higher education institutions. Pedagogical Academy: Scientific Notes, (18). – Режим доступу : https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/12517
Abstract: The most effective application of computer-assisted language learning occurs through distance and blended learning models. Studying "English for Professional Purposes" contributes to the development of essential skills for future professionals, enabling them to communicate effectively in industry-specific situations. This proficiency ensures their competitiveness, adaptability to a dynamic world, and smoother professional integration into contemporary work environments. By interacting in the classroom, students not only improve their language skills, but also develop interpersonal and group communication skills in real-life situations, creative problem-solving skills, and prepare for future interaction with society as active citizens. Найефективніше застосування комп’ютерного навчання мови відбувається за допомогою моделей дистанційного та змішаного навчання. Вивчення «Англійської мови (за професійним спрямуванням)» сприяє розвитку основних навичок майбутніх професіоналів, дозволяючи їм ефективно спілкуватися в специфічних галузевих ситуаціях. Ця кваліфікація забезпечує їх конкурентоспроможність, здатність адаптуватися до динамічного світу та більш плавну професійну інтеграцію в сучасне робоче середовище. Взаємодіючи в аудиторії, здобувачі не лише покращують рівень володіння іноземною мовою, а й розвивають навички міжособистісного й групового спілкування у реальних життєвих ситуаціях, креативного вирішення проблем та готуються до майбутньої взаємодії із суспільством в якості громадянина з активною життєвою позицією.
URI: https://pedagogical-academy.com/index.php/journal/article/view/990
https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/12517
ISSN: ISSN 2786-9458-online
Appears in Collections:Наукові статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Чорнобай стаття 2025.pdf181,43 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.