Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/12603
Title: | Кліпове мислення як виклик для викладання гуманітарних дисциплін |
Other Titles: | Clip thinking as a challenge for teaching humanities |
Authors: | Чернікова, Наталія Семенівна Chernikova, Nataliia |
Keywords: | кліп clip кліпова свідомість clip consciousness кліпове мислення clip thinking молодь youth гуманітарні дисципліни humanitarian disciplines освітній процес educational process |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | FOP Marenichenko V.V. |
Citation: | Чернікова Н. С. Кліпове мислення як виклик для викладання гуманітарних дисциплін / Н. С. Чернікова // Future of Work: Technological, Generational and Social Shifts : Proceedings of the 4th International Scientific and Practical Internet Conference, (Dnipro, May 1-2, 2025} / FOP Marenichenko V.V. – Dnipro, Ukraine, 2025. – С. 202-205. – Режим доступу : https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/12603 |
Abstract: | Стаття присвячена феномену «кліпового» мислення як форми сприйняття навколишньої дійсності за допомогою різноманітного, мозаїчного, фрагментарного сприйняття інформації. Розглянуто позитивні та негативні сторони кліпового мислення, позначено специфіку його врахування в процесі викладання гуманітарних дисциплін. The article is devoted to the phenomenon of "clip" thinking as a form of perception of the surrounding reality through diverse, mosaic, fragmentary perception of information. The positive and negative aspects of clip thinking are considered, and the specifics of its consideration in the process of teaching humanitarian disciplines are indicated. |
URI: | http://www.wayscience.com/wp-content/uploads/2025/05/Conference-Proceedings-May-1-2-2025.pdf https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/12603 |
ISBN: | ISBN 978-617-8293-46-8 |
ISSN: | ISSN 2664-4819 (Online) |
Appears in Collections: | Тези конференцій |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Тези 2.pdf | 1,11 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.