Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/12603
Title: Кліпове мислення як виклик для викладання гуманітарних дисциплін
Other Titles: Clip thinking as a challenge for teaching humanities
Authors: Чернікова, Наталія Семенівна
Chernikova, Nataliia
Keywords: кліп
clip
кліпова свідомість
clip consciousness
кліпове мислення
clip thinking
молодь
youth
гуманітарні дисципліни
humanitarian disciplines
освітній процес
educational process
Issue Date: 2025
Publisher: FOP Marenichenko V.V.
Citation: Чернікова Н. С. Кліпове мислення як виклик для викладання гуманітарних дисциплін / Н. С. Чернікова // Future of Work: Technological, Generational and Social Shifts : Proceedings of the 4th International Scientific and Practical Internet Conference, (Dnipro, May 1-2, 2025} / FOP Marenichenko V.V. – Dnipro, Ukraine, 2025. – С. 202-205. – Режим доступу : https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/12603
Abstract: Стаття присвячена феномену «кліпового» мислення як форми сприйняття навколишньої дійсності за допомогою різноманітного, мозаїчного, фрагментарного сприйняття інформації. Розглянуто позитивні та негативні сторони кліпового мислення, позначено специфіку його врахування в процесі викладання гуманітарних дисциплін. The article is devoted to the phenomenon of "clip" thinking as a form of perception of the surrounding reality through diverse, mosaic, fragmentary perception of information. The positive and negative aspects of clip thinking are considered, and the specifics of its consideration in the process of teaching humanitarian disciplines are indicated.
URI: http://www.wayscience.com/wp-content/uploads/2025/05/Conference-Proceedings-May-1-2-2025.pdf
https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/12603
ISBN: ISBN 978-617-8293-46-8
ISSN: ISSN 2664-4819 (Online)
Appears in Collections:Тези конференцій

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Тези 2.pdf1,11 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.