Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/12893
Title: Особливості застосування проектно-орієнтованого підходу при викладанні профільних дисциплін у закладах вищої освіти
Other Titles: Features of applying the project-oriented approach in teaching specialized disciplines in higher education institutions
Authors: Товт, Богдан Миколайович
Tovt, Bohdan
Keywords: проектно-орієнтований підхід
Project-oriented approach
компетенції
competencies
вища освіта
higher education
профільні дисципліни
specialized disciplines
Issue Date: 2024
Publisher: NGO International Center of Scientific Research
Citation: Товт Б. М. // Особливості застосування проектно-орієнтованого підходу при викладанні профільних дисциплін у закладах вищої освіти / Б. М. Товт // The driving force of science and trends in its development : proceedings of the VII International Scientific and Theoretical Conference.(November 8, 2024, Coventry, United Kingdom). – Coventry : International Center of Scientific Research, 2024. – P. 170–171. – Режим доступу : https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/12893
Abstract: У сучасних реаліях підготовки фахівців вищої освіти традиційні методи навчання вже не забезпечують необхідного розвитку професійних навичок у студентів. Стрімкий технологічний розвиток, постійне оновлення знань та потреба адаптуватися до вимог ринку праці зумовлюють необхідність використання інноваційних методів у навчальному процесі. Один із таких ефективних підходів – проектно-орієнтоване навчання, яке дає студентам можливість не лише опановувати теорію, а й розвивати практичні вміння, критичне мислення та здатність працювати в команді. In today's realities of training higher education professionals, traditional teaching methods no longer provide the necessary development of students' professional skills. Rapid technological development, constant updating of knowledge and the need to adapt to the requirements of the labor market necessitate the use of innovative methods in the educational process. One of these effective approaches is project-based learning, which gives students the opportunity not only to master theory but also to develop practical skills, critical thinking, and teamwork.
URI: https://doi.org/10.36074/scientia-08.11.2024
https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/12893
ISBN: ISBN 979-8-88955-773-9
Appears in Collections:Тези конференцій

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2024_Товт (Coventry).pdf2,27 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.