Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/12893| Title: | Особливості застосування проектно-орієнтованого підходу при викладанні профільних дисциплін у закладах вищої освіти |
| Other Titles: | Features of applying the project-oriented approach in teaching specialized disciplines in higher education institutions |
| Authors: | Товт, Богдан Миколайович Tovt, Bohdan |
| Keywords: | проектно-орієнтований підхід Project-oriented approach компетенції competencies вища освіта higher education профільні дисципліни specialized disciplines |
| Issue Date: | 2024 |
| Publisher: | NGO International Center of Scientific Research |
| Citation: | Товт Б. М. // Особливості застосування проектно-орієнтованого підходу при викладанні профільних дисциплін у закладах вищої освіти / Б. М. Товт // The driving force of science and trends in its development : proceedings of the VII International Scientific and Theoretical Conference.(November 8, 2024, Coventry, United Kingdom). – Coventry : International Center of Scientific Research, 2024. – P. 170–171. – Режим доступу : https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/12893 |
| Abstract: | У сучасних реаліях підготовки фахівців вищої освіти традиційні методи навчання вже не забезпечують необхідного розвитку професійних навичок у студентів. Стрімкий технологічний розвиток, постійне оновлення знань та потреба адаптуватися до вимог ринку праці зумовлюють необхідність використання інноваційних методів у навчальному процесі. Один із таких ефективних підходів – проектно-орієнтоване навчання, яке дає студентам можливість не лише опановувати теорію, а й розвивати практичні вміння, критичне мислення та здатність працювати в команді. In today's realities of training higher education professionals, traditional teaching methods no longer provide the necessary development of students' professional skills. Rapid technological development, constant updating of knowledge and the need to adapt to the requirements of the labor market necessitate the use of innovative methods in the educational process. One of these effective approaches is project-based learning, which gives students the opportunity not only to master theory but also to develop practical skills, critical thinking, and teamwork. |
| URI: | https://doi.org/10.36074/scientia-08.11.2024 https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/12893 |
| ISBN: | ISBN 979-8-88955-773-9 |
| Appears in Collections: | Тези конференцій |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| 2024_Товт (Coventry).pdf | 2,27 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
