Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/1543
Title: Encouraging future agrarians to form a professional communication culture
Other Titles: Заохочення майбутніх аграріїв для формування культури професійної комунікації
Authors: Lytvynova, Olena
Литвинова, Олена Віталіївна
Kramarenko, Tetiana Volodymyrivna
Крамаренко, Тетяна Володимирівна
Keywords: incentives
стимулювання
educational support
педагогічна підтримка
professional communication culture
культура професійного спілкування
motivation
мотивація
Issue Date: 2019
Publisher: Центр міжнародного співробітництва, видавництво "ТК Меганом"
Citation: Lytvynova O. V. Encouraging future agrarians to form a professional communication culture / O. V. Lytvynova, T. V. Kramarenko // Innovative solutions in modern science : Scientific Journal. – Dubai : TK Meganom, 2019. – № 3(30). – С. 55-65. – Режим доступу :
Abstract: The article deals with the means, incentives and educational support for students in the process of cultural skills for professional communication. In order to ensure that students feel not just spectators in this environment, but also become active participants. Application of models of typical situations of professional communication, introduction of interviews and workshops to develop skills for professional communication have been considered in the article. The task of teachers, therefore, is to use student-centered approach to each of the students. We believe that encouraging of future agrarianss to the professional communication culture should be based on the awakening of their interest to the professional communication culture and the desire for personal self-improvement, interest in communicative interaction with other specialists in solving professional issues. У статті розглядаються засоби і методи стимулювання і педагогічної підтримки студентів у процесі формування умінь і навичок культури професійного спілкування. Для того, щоб студенти відчули себе в цьому середовищі не просто спостерігачами, а й стали його активними учасниками, в статті ми розглядаємо застосування моделей типових ситуацій професійного спілкування, впровадження бесід і тренінгів з розвитку умінь і навичок професійного спілкування. Завдання викладачів, таким чином, полягає в тому, щоб застосовувати особистісно-орієнтований підхід до кожного зі студентів. Вважаємо, що стимулювання майбутніх аграріїв до формування культури професійного спілкування повинна спиратися на пробудження у них інтересу до культури мовної мови, бажання особистісного самовдосконалення, зацікавленості в комунікативній взаємодії з іншими фахівцями при вирішенні професійних питань.
URI: https://naukajournal.org/index.php/ISMSD/article/view/1805
http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/1543
ISSN: 2414-634X (онлайн), 2414 -6714 (друк)
Appears in Collections:Наукові статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
english article.pdf500,67 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.