Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/1548
Title: | Особливості викладання української мови як іноземної: проблеми та шляхи їх подолання |
Other Titles: | Peculiarities of teaching Ukrainian language as foreign: problems and ways of their solution |
Authors: | Лукацька, Яна Сергіївна Lukatska, Yana |
Keywords: | українська мова як іноземна Ukrainian as a foreign language лінгводидактика linguodidactics методика викладання іноземної мови methods of teaching a foreign language білінгвізм bilingualism мотивація motivation адаптація adaptation студент-іноземець foreign student педагог-філолог philology teacher |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Scientific public organization "Sobornist" (Ukraine). |
Citation: | Лукацька Я. С. Особливості викладання української мови як іноземної: проблеми та шляхи їх подолання / Я. С.Лукацька // VIRTUS : Scientific Journal. – 2019. – 32. – С. 71-74. – Режим доступу : http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/1548 |
Abstract: | У статті визначено аспекти викладання української мови як іноземної, проаналізовано навчально-методичну базу, яка може бути використана викладачами, розглянуто шляхи подолання проблем, що виникають під час викладання предмету, а саме відсутність мотивації у студентів через ситуацію білінгвізму та розповсюдження російської мови в деяких регіонах країни, особливості спілкування з іноземними студентами, проблема адаптації студентів-іноземців, нестача досвіду у викладачів через особливості підготовки педагогів-філологів та через те, що методика даного предмету є досить молодою наукою. In the article the aspects of teaching Ukrainian as a foreign language are outlined, the teaching and methodological base that can be used for teaching the course is analyzed, ways to solve the problems that arise during the teaching of the subject, such as the lack of motivation among students through the situation of bilingualism and the spread of Russian language in some regions of the country, the particularities of communication with foreign students, the problem of adaptation of foreign students, the lack of experience of teachers due to the peculiarities of philological teachers education and training and the fact that the methodology of the subject is rather young science, are examined. |
URI: | http://virtus.conference-ukraine.com.ua http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/1548 |
ISSN: | 2410-4388 (Print), 2415-3133 (Online) |
Appears in Collections: | Наукові статті |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.