Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/1548
Title: Особливості викладання української мови як іноземної: проблеми та шляхи їх подолання
Other Titles: Peculiarities of teaching Ukrainian language as foreign: problems and ways of their solution
Authors: Лукацька, Яна Сергіївна
Lukatska, Yana
Keywords: українська мова як іноземна
Ukrainian as a foreign language
лінгводидактика
linguodidactics
методика викладання іноземної мови
methods of teaching a foreign language
білінгвізм
bilingualism
мотивація
motivation
адаптація
adaptation
студент-іноземець
foreign student
педагог-філолог
philology teacher
Issue Date: 2019
Publisher: Scientific public organization "Sobornist" (Ukraine).
Citation: Лукацька Я. С. Особливості викладання української мови як іноземної: проблеми та шляхи їх подолання / Я. С.Лукацька // VIRTUS : Scientific Journal. – 2019. – 32. – С. 71-74. – Режим доступу : http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/1548
Abstract: У статті визначено аспекти викладання української мови як іноземної, проаналізовано навчально-методичну базу, яка може бути використана викладачами, розглянуто шляхи подолання проблем, що виникають під час викладання предмету, а саме відсутність мотивації у студентів через ситуацію білінгвізму та розповсюдження російської мови в деяких регіонах країни, особливості спілкування з іноземними студентами, проблема адаптації студентів-іноземців, нестача досвіду у викладачів через особливості підготовки педагогів-філологів та через те, що методика даного предмету є досить молодою наукою. In the article the aspects of teaching Ukrainian as a foreign language are outlined, the teaching and methodological base that can be used for teaching the course is analyzed, ways to solve the problems that arise during the teaching of the subject, such as the lack of motivation among students through the situation of bilingualism and the spread of Russian language in some regions of the country, the particularities of communication with foreign students, the problem of adaptation of foreign students, the lack of experience of teachers due to the peculiarities of philological teachers education and training and the fact that the methodology of the subject is rather young science, are examined.
URI: http://virtus.conference-ukraine.com.ua
http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/1548
ISSN: 2410-4388 (Print), 2415-3133 (Online)
Appears in Collections:Наукові статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
pdf519,97 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.