Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/1559
Title: Шляхи формування позитивної мотивації до вивчення ділової англійської мови у магістрантів
Other Titles: The ways to form a positive motivation of master’s degree students to study business English
Authors: Резунова, Олена Сергіївна
Rezunova, Olena
Keywords: мотивація
motivation
магістранти
masters
ділова англійська мова
Business English language
інтерактивне навчання
interactive learning
мультимедійні технології
multimedia technologies
дебати
debates
ділова гра
business games
закордонне стажування
foreign internship
Issue Date: 2019
Publisher: Центр міжнародного співробітництва, видавництво "ТК Меганом"
Citation: Резунова О. С. Шляхи формування позитивної мотивації до вивчення ділової англійської мови у магістрантів / О. С. Резунова // Innovative solutions in modern science : Scientific journal. – Dubai : publishing house "TK Meganom", 2019. – No. 3(30). – Р. 65-76. – Режим доступу : http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/1559
Abstract: У статті розглядається сутність поняття «позитивна мотивація до навчання» у педагогічних і психологічних дослідженнях. Основні шляхи підвищення позитивної мотивації до вивчення ділової англійської мови автор вбачає у використанні інтерактивних та мультимедійних технологій навчання, ділових ігор, дебатів, дискусій, групової роботи під час занять. Особливу роль в підвищенні позитивної мотивації магістрантів відіграє можливість застосування отриманих іншомовних знань завдяки участі у закордонних стажуваннях та виробничих практиках. The article examines the essence of the concept of "positive motivation for learning" in pedagogical and psychological research. The author explores the main ways to increase the positive motivation to study Business English in the use of interactive and multimedia learning technologies, business games, debates, discussions, group work during classes. A special role in enhancing the positive motivation of master’s degree students is the possibility of using foreign language knowledge acquired through participation in foreign internships and business practices.
URI: https://naukajournal.org/index.php/ISMSD/article/view/1806
http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/1559
ISSN: 2414-6714 (Print) 2414-634X (online)
Appears in Collections:Наукові статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2.pdf251,82 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.