Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/1585
Title: Аудіювання – метод покращення усних вмінь студентів в аграрних ВНЗ
Other Titles: Listening - strategies for improving oral abilities of students in agricultural universities
Authors: Чорнобай, Віра Георгіївна
Chornobai, Vira
Keywords: аудіювання
listening
мовна компетенція
language competence
труднощі аудіюваня
listening difficulties
уміння
skills
технологія навчання
learning technology
перевірка
checking
засвоєна інформація
learned information
Issue Date: 2019
Publisher: Наукова громадська організація "Соборність" (Україна)
Citation: Чорнобай В. Г. Аудіювання – метод покращення усних вмінь студентів в аграрних ВНЗ / В. Г. Чорнобай // Virtus : Scientific Journal. – 2019. – № 32. – С. 134-137. – Режим доступу : http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/1585
Abstract: Процес аудіювання починається зі сприймання мовлення, під час якого слухач завдяки механізму внутрішнього промовляння перетворює звукові (а якщо він спостерігає за співрозмовником, то й зорові) образи в артикуляційні. Складність аудіювання як компонента мовної компетенції робить трудомістким процес навчання. Для ефективного навчання аудіювання необхідно визначити, які суб'єктивні і об'єктивні труднощі слід враховувати. Грамотна вимова доповнює результат таких занять - аудіо навчання англійській навчить не просто розуміти іноземну мову, а й запам'ятати правила граматики, словотвору і ситуації, де доречно їх вживання. Це універсальний метод - чудово підходить студентам з різним базовим рівнем знань. The listening process begins with the perception of speech, during which the listener, through the mechanism of internal pronunciation, turns the sound (and if he observes the interlocutor, then the visual) images into articulation. The complexity of listening as a component of linguistic competence makes the labor-intensive learning process. For effective listening, it is necessary to determine which subjective and objective difficulties should be taken into account. A competent pronunciation complements the result of such classes - audio teaching in English teaches not only to understand a foreign language, but also to remember the rules of grammar, word formation and situations, where appropriate their use. This is a universal method - great for students with different basic knowledge.
URI: http://virtus.conference-ukraine.com.ua/Journal32.pdf
http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/1585
ISSN: 2410-4388 (Print), 2415-3133 (Online)
Appears in Collections:Наукові статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Journal32(2).pdf2,95 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.