Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/2964
Title: Application of the marketing mix to the world export of animal products
Other Titles: Застосування моделі маркетинг-мікс до світового експорту продукції тваринництва
Authors: Vasylieva, Natalia
Васильєва, Наталя Костянтинівна
Harvey, James
Харві, Джеймс
Keywords: 4P marketing model
4Р маркетингова модель
innovation component
інноваційна компонента
top world exporters
світові топ-експортери
poultry
птахівництво
livestock
скотарство
dairy products
молочна продукції
Analysis of Variance (ANOVA)
ANOVA
Issue Date: 2020
Publisher: Company "Business Perspectives"
Citation: Vasylieva N. Application of the marketing mix to the world export of animal products / N. Vasylieva & H. James // Innovative Marketing. – 2020. – Vol. 16, no. 1. – P. 79-88. – Режим доступу : http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/2964
Abstract: Agricultural trade is complicated owing to perishable goods and high requirements for safety and quality, especially by animal products. The methodological research framework was the Marketing Mix model, which included Product, Price, Place, and Promotion, and was amplified by Innovation. For testing hypotheses about homo- and heterogeneity of top exporters, this research utilized the single factor Analysis of Variance (ANOVA) technique. The offered approach was applied to the most valuable export segments of poultry, livestock, and dairy world markets. They engaged from 75 to 140 countries and had total export values between USD 3.2 billion and USD 33.2 billion. Study outcomes captured similarities and differences of Price, Place, Promotion, and Innovation components among the First 10, Second 10, and third 10 ranked exporters. It clarifies prospects and attainable goals on developing exports of animal products at a country level. Аграрна торгівля є складною через обмежений термін придатності продукції та високі вимоги до якості та безпечності, особливо у тваринництві. Методологічною основою дослідження була модель маркетинг-мікс, включаючи компоненти продукт, ціна, місце та просування та інновації. Для тестування гіпотези про однорідність топ-експортерів використано підхід ANOVA. Це було застосовано для найбільш цінних сегментів ринку тваринництва, що охоплять від 75 до 140 країн із вартістю продукції від 3,2 до 33,2 млрд. доларів США. Встановлено особливості діяльності серед першої, другої та третьої десяток топ-експортерів. Це визначило перспективи та досяжні цілі розвитку експорту на рівні країни.
URI: https://businessperspectives.org/journals/innovative-marketing
http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/2964
ISSN: 1814-2427 (print), 1816-6326 (online)
Appears in Collections:Наукові публікації в наукометричній базі Scopus

Files in This Item:
File SizeFormat 
Scopus 2.pdf410,73 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.