Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/3178
Title: Pedagogical conditions of future veterinarians preparation for professional communication
Other Titles: Педагогічні умови підготовки майбутніх ветеринарів до професійного спілкування
Authors: Stukalo, Olena
Стукало, Олена Анатоліївна
Keywords: conditions
умови
pedagogical conditions
педагогічні умови
preparation
підготовка
professional communication
професійне спілкування
specialist
фахівець
veterinarian
ветеринар
Issue Date: 2020
Publisher: Класичний приватний університет
Citation: Stukalo O. A. Pedagogical conditions of future veterinarians preparation for professional communication / O. A. Stukalo // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. / Класич. приват. ун-т. – Запоріжжя, 2020. – Вип. 69, т. 1. – С. 136-139. – Режим доступу : http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/3178
Abstract: The article deals with the pedagogical conditions of future veterinarians preparation for professional communication. The essence of the term «condition» is clarified. The essence and structure of communicative readiness of the future veterinarian, which consists of motivational, content and operational and procedural components, are determined. Communicative preparation of specialists is a complex multidimensional process that depends on a set of pedagogical conditions that ensure the realization of all its components. У статті розглядаються педагогічні умови підготовки майбутніх ветеринарів до професійного спілкування. З’ясовано суть поняття «умова». Визначено суть і структуру комунікативної готовності майбутнього ветеринара, яка складається з мотиваційного, змістового та операційно-процесуального компонентів.
URI: http://www.pedagogy-journal.kpu.zp.ua/index.php/archiv?id=117
http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/3178
ISSN: 1992-5786
Appears in Collections:Наукові статті

Files in This Item:
File SizeFormat 
29.pdf214,18 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.