Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/3209
Title: Міжнародний досвід діяльності туристичної індустрії
Other Titles: International experience of the tourism industry
Authors: Юрченко, Наталія Іванівна
Yurchenko, Nataliy
Keywords: індустрія туризму
tourism industry
конкурентоспроможність
competitiveness
маркетингова діяльність
marketing activities
туристичні послуги
travel services
Issue Date: 2019
Publisher: Національна металургійна академія України
Citation: Юрченко Н. І. Міжнародний досвід діяльності туристичної індустрії / Н. І. Юрченко // Управління соціально-економічним розвитком країни, регіону, підприємства в умовах кризи (фінансова, аграрна галузі та невиробнича сфера) : моног. / за ред. Л. М. Савчук. Дніпро : Видавець Біла К.О., 2019. – С. 380-390. – Режим доступу : http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/3209
Abstract: У статті проаналізовано розвиток туристичної галузі в Україні та у провідних країнах світу Туризм має величезний потенціал зростання, більш значний, ніж будь-яка інша галузь економіки. В Україні туристська індустрія поки ще не досягла високого рівня розвитку, немає необхідної інформаційного середовища, демографічних, економічних, соціальних та інших відомостей, необхідних для вироблення стратегічних підходів до туристської діяльності. Але тим не менш український ринок туризму є дуже динамічним, і компанії потребують прикладів зарубіжного досвіду маркетингу і логістики в цій сфері. The article analyzes the development of the tourism industry in Ukraine and in the leading countries of the world. Tourism has a huge growth potential, more significant than any other sector of the economy. In Ukraine, the tourism industry has not yet reached a high level of development, there is no necessary information environment, demographic, economic, social and other information needed to develop strategic approaches to tourism. Nevertheless, the Ukrainian tourism market is very dynamic, and companies need examples of foreign experience in marketing and logistics in this area. The basis for the use of marketing in the tourism industry is the theory of the growing role of state regulation, which should comply with the principles of a market society, and public policy in tourism should objectively expand the use of modern marketing management methods. Fierce competition, acceleration of globalization and business integration leads to the emergence of new models of organization and management of tourism. It is proved that marketing in tourism is an interconnected system of tools used for targeted management of demand for tourism services.
URI: https://drive.google.com/file/d/1FzflQZKLqlUzZvGxm4d3nLdBJdPL_zK7/view
http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/3209
ISSN: 978-617-645-341-3
Appears in Collections:Монографії, розділи монографій

Files in This Item:
File SizeFormat 
3-380-390.pdf295,49 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.