Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/4985
Title: Training of future veterinarians for professional communication by means of interactive technologies
Other Titles: Підготовка майбутніх ветеринарів до професійного спілкування засобами інтерактивних технологій
Authors: Stukalo, Olena
Стукало, Олена Анатоліївна
Keywords: іnteractive technologies
інтерактивні технології
student
студент
professional communication
професійне спілкування
educational process
навчальний процес
method
метод
Issue Date: 2021
Publisher: Центр міжнародного наукового співробітництва, видавництво "ТК Меганом "
Citation: Stukalo О. A. Training of future veterinarians for professional communication by means of interactive technologies / О. A. Stukalo // Науковий огляд : міжнар. наук. журн. – К., 2021. – № 2(74). – С. 26-35. – Режим доступу : http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/4985
Abstract: The article is devoted to the analysis of the experience of using interactive technologies in the process of training future veterinarians for professional communication. The essence of interactive learning is determined, the organization and basic methods of work under the conditions of active, passive and interactive forms of learning are characterized. The peculiarity of interactive learning is fundamentally important and necessary in the context of teaching students professional communication. The effectiveness of the interactive technologies use in the professional training of future veterinarians is proved. This learning technology creates conditions for the development of independence character, forms and develops creative abilities and communicative competencies. Статтю присвячено аналізу досвіду використання інтерактивних технологій у процесі підготовки майбутніх ветеринарів до професійного спілкування. Визначено сутність інтерактивного навчання, охарактеризовано організацію та основні методи роботи за умов активних, пасивних та інтерактивних форм навчання. Особливість інтерактивного навчання є принципово важливою та необхідною в контексті навчання студентів професійного спілкування. Доведено ефективність використання інтерактивних технологій у фаховій підготовці майбутнього ветеринара. Така технологія навчання створює умови для розвитку самостійності, формує та розвиває творчі здібності та комунікативні компетенції.
URI: https://naukajournal.org/index.php/naukajournal/article/view/2248
http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/4985
ISSN: ISSN 2311-4509 (Print) ISSN 2311-4517 (Online)
Appears in Collections:Наукові статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Стаття Науковий огляд.pdf245,48 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.