Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/5014
Title: Foreign language competence in the context of vocational training: the evolution of the concept and modern tendencies
Other Titles: Іншомовна компетентність у контексті професійного навчання: еволюція концепції та сучасні тенденції
Authors: Pakhomova, Tetyana
Пахомова, Тетяна Олександрівна
Piddubtseva, Olga
Піддубцева, Ольга Ігорівна
Keywords: bilingual training
двомовне навчання
foreign language education
навчання іноземних мов
educational model
освітня модель
vocational training
професійне навчання
Issue Date: 2021
Publisher: GS Publishing Services
Citation: Pakhomova T. Foreign language competence in the context of vocational training: the evolution of the concept and modern tendencies / T. Pakhomova, O. Piddubtseva // Scientific trends: modern challenges : collective monograph / Compiled by V. Shpak; Chairman of the Editorial Board S. Tabachnikov. Sherman Oaks. – California : GS Publishing Services, 2021. – Vol. 1. – Р. 131-136. – Режим доступу : http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/5014
Abstract: In this paper, we analyzed the national and foreign experience of considering the problem of forming a foreign language communicative competence, which allowed us to draw certain conclusions. The concept under consideration has its own history of formation. At present, many questions regarding the terminology of this concept remain open. Various aspects of foreign language communicative competence are being explored by representatives of pedagogy, linguistics, psychology, and philosophy. In this regard, there are approaches that address the problem in accordance with the subject and the scope of a particular scientific area. In foreign and national science different models of foreign language communicative competence formation are developed. В роботі ми проаналізували національний та зарубіжний досвід розгляду проблеми формування іншомовної комунікативної компетентності, що дозволив нам зробити певні висновки. Концепція, що розглядається, має свою власну історію формування. В даний час багато питань щодо термінології цього поняття залишаються відкритими. Різні аспекти іншомовної комунікативної компетенції вивчаються представники педагогіки, лінгвістики, психології та філософії. На сьогодні існують різні підходи, що вирішують проблему відповідно до предмета та сфера діяльності певної наукової галузі. У зарубіжній та вітчизняній науці розроблено різні моделі формування іншомовної комунікативної компетентності.
URI: http://anvou.org.ua/academics/%D0%9C%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%84%D0%B8%D1%8F%20%D0%B2%D0%B8%D0%BF.3%20%D0%B4%D0%BB%D1%8F%20%D1%81%D0%B0%D0%B9%D1%82%D0%B0.pdf
http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/5014
ISBN: 978-1-7364133-2-6
Appears in Collections:Монографії, розділи монографій

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Піддубцева О.І. монографія США 2.pdf142,5 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.