Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/5032
Title: | The main approaches for formation of social competence of foreign students |
Other Titles: | Основні підходи до формування соціальної компетентності іноземних студентів |
Authors: | Lukatska, Yana Лукацька, Яна Сергіївна |
Keywords: | соціальна компетентність social competence іноземний студент foreign student компетентнісний підхід competence approach системний підхід system approach культурологічний підхід cultural approach аксіологічний підхід axiological approach партисипативний підхід participatory approach середовищний підхід environmental approach |
Issue Date: | 2020 |
Citation: | Lukatska Ya.S. The main approaches for formation of social competence of foreign students / Lukatska Ya.S. // Colloquium-journal. – 2020. – №31(83), Część 2. P. 58-60. – Режим доступу : http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/5032 |
Abstract: | Стаття присвячена аналізу педагогічних підходів до формування соціальної компетентності іноземних студентів. Автор спирається на наукові дослідження українських і зарубіжних вчених, які присвятили свої роботи формування соціальної компетентності і досліджували особливості навчання іноземних студентів, і визначає компетентнісний підхід, системний підхід, культурологічний підхід, аксіологічний підхід, партисипативний підхід, середовищний підхід як ті, які дозволять результативно формувати соціальну компетентність іноземних студентів під час навчального процесу, дозволять поліпшити процеси адаптації, міжкультурної комунікації, що в свою чергу позитивно позначиться на якості засвоєння професійних знань, умінь і навичок і дасть можливість випустити конкурентоспроможного фахівця. The article is devoted to the analysis of pedagogical approaches for formation of social competence of foreign students. The author investigates the scientific researches of Ukrainian and foreign scientists who have devoted their works to the formation of social competence and studied the peculiarities of teaching foreign students; on the basis of it competence approach, system approach, cultural approach, axiological approach, participatory approach, environmental approach were determined as those that effectively form social competence of foreign students during the educational process, improve adaptation, intercultural communication, which in turn has a positive effect on the quality of mastering professional knowledge, skills and abilities and makes possible to graduate a competitive specialist. |
URI: | http://www.colloquium-journal.org/3183-2 http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/5032 |
ISSN: | Е2520-2480 Р 2520-6990 |
Appears in Collections: | Наукові статті |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Лукацька стаття.pdf | 586,6 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.