Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/5933
Title: Теоретичні основи виробничо-збутової діяльності підприємств
Other Titles: Theoretical fundamentals of production and marketing activities of enterprises
Authors: Савенко, Олена Анатоліївна
Savenko, Olena
Пальчик, Ігор Миколайович
Palchyk, Ihor
Вороніна, В. Р.
Voronina, V.
Назарець, А. В.
Nazarets, A.
Keywords: виробнича діяльність
production activity
збутова діяльність
sales activity
канал збуту
sales channel
підприємство
enterprise
стратегія
strategy
Issue Date: 2021
Publisher: Дніпровський державний аграрно-економічний університет
Citation: Теоретичні основи виробничо-збутової діяльності підприємств / О. А. Савенко, І. М. Пальчик, В. Р. Вороніна, А. В. Назарець // Агросвіт. – 2021. – № 3. – С. 44–49. – Режим доступу : http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/5933
Abstract: Статтю присвячено питанням регулювання виробничо-збутової діяльності, стимулюванню збуту, формуванню виробничо-збутової діяльності підприємств. Проблема формування виробничо-збутової стратегії для українських підприємств актуальна, оскільки у деяких компаній такої просто немає, або виробничо-збутовою діяльністю називають план дій на найближчий час, що не враховує ні конкурентну ситуацію на ринку, ні тенденції розвитку в галузі і сегменті. На підприємствах України є не тільки проблеми з формуванням виробничо-збутової стратегії, але і маса інших проблем, проте, чим більше посилюватимуться конкуренція і стабілізуватиметься ринок, тим більшу увагу власникам і керівникам компаній доведеться приділяти саме виробничо-збутовій діяльності. Сучасні керівники, на жаль, не завжди усвідомлюють роль маркетингу, і цьому питанню іноді приділяється недостатньо уваги. Службі маркетингу деколи буває складно добитися тих бюджетів, які необхідні для втілення маркетингової діяльності, або вони взагалі формуються за залишковим принципом. До того ж не розуміючи доцільності, керівники не інвестують досить засобів у фахівців маркетингових служб. The article is devoted to the issues of regulation of production and sales activities, sales promotion, formation of production and sales activities of enterprises. The problem of forming a production and sales strategy for Ukrainian companies is relevant, because some companies simply do not have one, or production and sales activities are called an action plan for the near future, which does not take into account the competitive situation in the market or development trends in the industry and segment. At the enterprises of Ukraine there are not only problems with the formation of production and marketing strategy, but also a lot of other problems, but the more competition and the market stabilizes, the more attention owners and managers will have to pay to production and marketing activities. Unfortunately, modern executives are not always aware of the role of marketing, and this issue is sometimes given insufficient attention. It is sometimes difficult for the marketing department to achieve the budgets that are needed to implement marketing activities, or they are formed on a residual basis. In addition, not understanding the feasibility, managers do not invest enough money in marketing professionals. Adaptation of modern enterprises requires the use of certain tools of regulation on the basis of a preliminary assessment of the actual state of development of the enterprise. This toolkit allows you to solve the problems faced by companies in their production and marketing activities in the short term and get used to the volatile conditions. The current enterprises are in a difficult situation. Marketing research suggests that unfavorable conditions that aggravate the activities of enterprises, there is a lack of certain calculations between enterprises, exceptional pressure and a difficult competitive environment. In order to overcome this state of affairs, enterprises need to develop development strategies. This process should be based on controlling, which will be able to identify areas of reduction of production costs, logistics, supplying the organization to the enterprise of material flows in the areas of supply, production, sales and marketing. Allows to solve effective current regulatory decisions. The latest development strategies of modern enterprises are short-term and aimed at achieving a break-even point. Future development requires long-term strategies focused on profit and sales growth.
URI: http://www.agrosvit.info/?op=1&z=3381&i=6
http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/5933
ISSN: 2306-6792
Appears in Collections:Агросвіт

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
8 (2).pdf214,74 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.