Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/6619
Title: | Organization and conduct of game training in order to strengthening students’ motivation at the university |
Other Titles: | Організація та проведення ігрового тренінгу з метою посилення мотивації студентів в університеті |
Authors: | Chornobai, Vira Чорнобай, Віра Zhemanova, Olena Жеманова, Олена Анатоліївна |
Keywords: | active teaching methods активні методи навчання interactive teaching methods інтерактивні методи навчання game methods ігрові методи pedagogical game педагогічна гра language competence мовна компетентність innovation інновація personality особистість structure структура modernization модернізація risk ризик activities діяльність innovative pedagogical activities інноваційна педагогічна діяльність |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Дніпровський державний аграрно-економічний університет |
Citation: | Chornobai V. Organization and conduct of game training in order to strengthening students’ motivation at the university / V. Chornobai, О. А. Zhemanova // Scientific and methodological principles of accounting, financial, informational and language and communication support for sustainable development of agribusiness entities and rural territories: a collective monograph / edited by H. Pavlova and L. Vasilieva. – Dnipro : Printing house «Standard», 2022. – P. 279-325. – Режим доступу : http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/6619 |
Abstract: | The article reveals the issues of relevance of active teaching methods, including gaming methods. The advantages and disadvantages of these teaching methods are considered. The characteristic of the pedagogical game is given. The methodological content of a modern foreign language lesson should be communicative - the focus of the educational process on its convergence with the real process of communication based on speech knowledge, skills and abilities. The need to ensure the communicative orientation of education of students of non-language universities requires the development and improvement of all types of speech and foreign language activities. The expediency of using interactive methods on practical English classes in agricultural universities allowing to make classes more diverse, enabling students to show their speech independence, to realize communicative skills and speech skills is considered. The expediency of using interactive methods aimed at enhancing the creative thinking of students is proved. University teachers have to use different methods and means of instruction that activate the educational and cognitive activity of students in the process of learning a foreign language; in stimulating interest in the subject and material that is taught. The use of methods and tools will depend on many factors. It is not effective to constantly use traditional methods and training systems, it is desirable to experiment, to test new techniques and tools, taking into account the requirements of today. Розкриваються питання актуальності активних методів навчання, у тому числі ігрових. Розглянуто переваги та недоліки цих методів навчання. Дано характеристику педагогічної гри. Методичний зміст сучасного уроку іноземної мови має бути комунікативним – спрямованість навчального процесу на його зближення з реальним процесом спілкування на основі мовленнєвих знань, умінь і навичок. Необхідність забезпечення комунікативної спрямованості навчання студентів немовних ВНЗ потребує розвитку та вдосконалення всіх видів мовленнєвої та іншомовної діяльності. Розглянуто доцільність використання інтерактивних методів на практичних заняттях англійської мови в аграрних університетах, які дозволяють зробити заняття більш різноманітними, дати змогу студентам проявити свою мовленнєву самостійність, реалізувати комунікативні навички та мовленнєві вміння. Доведено доцільність використання інтерактивних методів, спрямованих на активізацію творчого мислення учнів. Викладачам університету доводиться використовувати різні методи та засоби навчання, що активізують навчально-пізнавальну діяльність студентів у процесі вивчення іноземної мови; у стимулюванні інтересу до предмета та матеріалу, що викладається. Використання методів та інструментів буде залежати від багатьох факторів. Постійно використовувати традиційні методи та системи навчання неефективно, бажано експериментувати, апробувати нові методики та засоби з урахуванням вимог сьогодення. |
URI: | http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/6619 |
Appears in Collections: | Монографії, розділи монографій |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Монографія 2022-279-325.pdf | 515,69 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.