Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/6694
Title: | Innovation technologies in distant education of foreign students |
Other Titles: | Інноваційні технології в дистанційному навчання іноземних студентів |
Authors: | Lukatska, Yana Лукацька, Яна Сергіївна |
Keywords: | distant learning дистанційне навчання foreign student іноземний студент innovation technologies інноваційні технології feedback, зворотний зв’язок reflection рефлексія teacher-innovator викладач-новатор |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Дніпровський державний аграрно-економічний університет |
Citation: | Lukatska Y. S. Innovation technologies in distant education of foreign students / Y. S. Lukatska // Scientific and methodological principles of accounting, financial, informational and language and communication support for sustainable development of agribusiness entities and rural territories : a collective monograph / edited by H. Pavlova and L. Vasilieva. – Dnipro : Printing house «Standard», 2022. – P. 253-279. – Режим доступу : http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/6694 |
Abstract: | The paper is devoted to using of innovation technologies in distant teaching of foreign students. Distance teaching has become a challenge to modern higher education and has forced teachers to adapt quickly to new teaching conditions. Work with foreign students is no exception. In the research, the author analyses the concept of distance learning, identifies its advantages and disadvantages, describes innovative teaching technologies, among which interactive technologies, that contribute to a successful educational process and give a positive result in the education of foreign students. Such technologies include pedagogical supervision technology, facilitation, coaching, web-quest technology and the use of mental maps, case-study method, dialogue and discussion methods, project technologies and media education. The author also emphasizes the importance of quality feedback between teachers and students and the role of reflection in this process, as well as pays attention to the personality of the teacher as a teacher-innovator. Стаття присвячена використанню інноваційних технологій у дистанційному навчанні іноземних студентів. Дистанційне навчання стало викликом для сучасної вищої освіти і змусило викладачів швидко адаптуватися до нових умов навчання. Робота з іноземними студентами не є винятком. У дослідженні автор аналізує поняття дистанційного навчання, визначає його переваги та недоліки, описує інноваційні технології навчання, серед яких інтерактивні технології, що сприяють успішному навчанню та дають позитивний результат у навчанні іноземних студентів. До таких технологій належать технологія педагогічної супервізії, фасилітація, коучинг, технологія веб-квестів та використання ментальних карт, метод кейсів, методи діалогу та дискусії, проектні технології та медіаосвіта. Також автор наголошує на важливості якісного зворотного зв’язку між викладачами та студентами та ролі рефлексії в цьому процесі, а також звертає увагу на особистість викладача як викладача-новатора. |
URI: | http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/6694 |
Appears in Collections: | Монографії, розділи монографій |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Монографія 2022-253-279.pdf | 546,62 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.