Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/6696
Title: Formation of foreign students’ social competence – SWOT-analysis
Other Titles: SWOT-аналіз формування соціальної компетентності іноземних студентів
Authors: Lukatska, Yana
Лукацька, Яна Сергіївна
Keywords: SWOT-analysis
SWOT-аналіз
social competence
соціальна компетентність
foreign student
іноземний студент
vocational education
професійна освіта
Issue Date: 2021
Publisher: Університет імені Альфреда Нобеля
Citation: Lukatska Y. Formation of foreign students’ social competence SWOT-analysis / Y. Lukatska // Вісник Університету імені Альфреда Нобеля. Серія «Педагогіка і психологія». Педагогічні науки. – 2021. – №2(22). – С. 241-246. – Режим доступу : http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/6696
Abstract: The article presents the results of SWOT analysis of social competence of foreign students. SWOT analysis aimed to identify and analyse the potential of foreign students and estimate the peculiarities of the educational environment, reveal the influences on the process of formation of competences during obtaining vocational education. The research was conducted in Dnipro State Agrarian and Economic University and Alfred Nobel University (Dnipro). To identify the strengths and weaknesses of foreign students and environmental factors which influence their educational process, foreign students and teacher of the abovementioned establishments were surveyed. The carried out investigation allowed to estimate and to find out the internal and external factors that affect the successful and effective process of forming social competence. On the basis of the given research the pedagogical conditions for the formation of social competence of foreign students can be formulated. У статті представлені результати SWOT-аналізу соціальної компетентності іноземних студентів. SWOT-аналіз спрямований на виявлення та аналіз потенціалу іноземних студентів та оцінку особливостей освітнього середовища, виявлення впливів на процес формування компетенцій під час здобуття професійної освіти. Дослідження проводили в Дніпровському державному аграрно-економічному університеті та Університеті імені Альфреда Нобеля (м. Дніпро). Для виявлення сильних і слабких сторін іноземних студентів та факторів зовнішнього середовища, які впливають на їхній навчальний процес, було проведено анкетування іноземних студентів та викладачів вищезазначених закладів., комунікативних навичок. На основі проведеного дослідження можуть бути сформульовані педагогічні умови формування соціальної компетентності іноземних студентів.
URI: https://pedpsy.duan.edu.ua/index.php/uk/arkhiv/115-2021-1/151-visnyk-universytetu-imeni-alfreda-nobelia-seriia-pedahohika-i-psykholohiia-pedahohichni-nauky-2-22-2021
http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/6696
ISSN: ISSN 2522-4115 (print) ISSN 2522-9133 (online)
Appears in Collections:Наукові статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Вісник Нобеля, 2021 (2).pdf260,49 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.