Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/6697
Title: Structure of social competence of foreign students
Other Titles: Структура соціальної компетентності іноземних студентів
Authors: Lukatska, Yana
Лукацька, Яна Сергіївна
Keywords: social competence
соціальна компетентність
foreign student
іноземний студент
cognitive component
когнітивний компонент
value component
ціннісний компонент
activity component
діяльнісний компонент
communicative component
комунікативний компонент
social intelligence
соціальний інтелект
emotional intelligence
емоційний інтелект
adaptation
адаптація
Issue Date: 2021
Publisher: Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова
Citation: Lukatska Ya.S. Structure of social competence of foreign students / Ya.S. Lukatska // Науковий часопис Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. – 2021. – Вип. 80, т. 2. – С. 24-27. – Режим доступу : http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/6697
Abstract: The purpose of this article is to analyse the structure of social competence of foreign students and identify components which define clearly the meaning of this concept. Social competence was studied by Ukrainian and foreign scholars taking into account various aspects; the importance of its development for different categories of students was noted; however, the social competence of foreign students was not studied at the appropriate level. Based on methodological approaches (competence, system, culturological, axiological, participatory, environmental) and pedagogical principles, a model of formation of social competence of foreign students was determined, which contains the following components: cognitive, value, activity and communicative. Мета даної статті зробити аналіз структури соціальної компетентності іноземних студентів та виділити компоненти, які б чітко визначали зміст цього поняття. Соціальна компетентність досліджувалася українськими і зарубіжними вченими з урахуванням різних аспектів, зауважувалося значення її розвитку у різних категорій студентів, але соціальна компетентність іноземних студентів не вивчалася на належному рівні. Спираючись на методологічні підходи (компетентнісний, системний, культурологічний, аксіологічний, партисипативний, середовищний) та педагогічні принципи було визначено модель формування соціальної компетентності іноземних студентів, яка містить наступні компоненти: когнітивний, ціннісний, діяльнісний і комунікативний.
URI: http://chasopys.ps.npu.kiev.ua/2021
http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/6697
ISSN: ISSN: 2311-5491 (print), 2664-3537 (Online)
Appears in Collections:Наукові статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
драгоманова 2021.pdf286,31 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.