Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/7034
Title: Education in Universities in the Context of Distance Education
Other Titles: Освіта в університеті в контексті дистанційного навчання
Authors: Раkhomova, Tetiana
Пахомова, Тетяна
Vasilieva, Polina
Васильєва, Поліна
Piddubtseva, Olga
Піддубцева, Ольга Ігорівна
Rezunova, Olena
Резунова, Олена Сергіївна
Serdiuchenko, Yuliia
Сердюченко, Юлія
Keywords: higher education
вища освіта
teaching and learning process
навчальний процес
pandemic
пандемія
social isolation
соціальна ізоляція
education institution
заклад освіти
teacher
викладач
Issue Date: 2022
Publisher: North American Business Press
Citation: Раkhomova T., Vasilieva, P., Piddubtseva, O., Rezunova, O., & Serdiuchenko, Y. (2022). Education in Universities in the Context of Distance Education. Journal of Higher Education Theory and Practice, 22(6). – P. 190-199. – Режим доступу : http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/7034
Abstract: The aim of this work is to analyze the framework and approaches to the organization of distance learning in schools and universities. To achieve this goal, the article used both theoretical and empirical methods of scientific research. Thus, the work was based on functional and systematic methodological approaches, as well as the method of analysis and synthesis, comparison, deduction, lesson observation, generalization of independent characteristics. As a result of the study both theoretical and practical aspects of the study were obtained. Accordingly, in the theoretical part the essence of the concept of distance education, its characteristics and features of the organization was disclosed. On the basis of the information received, a practical part was established in which ways and mechanisms for conducting distance learning classes in both secondary and higher education institutions in Ukraine were established. In future scientific papers related to distance learning, it is necessary to consider ways of using artificial intelligence to organize this type of learning process. Метою даної роботи є аналіз засад і підходів до організації дистанційного навчання в школах і ВНЗ. Для досягнення поставленої мети в статті використано як теоретичні, так і емпіричні методи наукового дослідження. Таким чином, в основу роботи було покладено функціонально-системний методичний підхід, а також метод аналізу та синтезу, порівняння, дедукції, уроку спостереження, узагальнення самостійних характеристик. В результаті дослідження отримано як теоретичний, так і практичний аспекти дослідження. Відповідно, у теоретичній частині було розкрито сутність поняття дистанційної освіти, її характеристики та особливості організації. На основі отриманої інформації було налагоджено практичну частину, в якій налагоджено шляхи та механізми проведення дистанційних занять як у середніх, так і у вищих навчальних закладах України. У майбутніх наукових роботах, пов’язаних з дистанційним навчанням, необхідно розглянути шляхи використання штучного інтелекту для організації цього виду навчального процесу.
URI: https://articlegateway.com/index.php/JHETP/article/view/5241
http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/7034
ISSN: ISSN / EISSN : 2158-3595 / 2158-3595
Appears in Collections:Наукові статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Піддубцева, Резунова.pdf217,75 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.