Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/7050
Title: Artificial Intelligence In The Modern Educational Space: Problems And Prospects
Other Titles: Штучний інтелект у сучасному освітньому просторі: проблеми та перспективи
Authors: Iasechko, Svitlana
Ясечко, Світлана
Pereiaslavska, Svitlana
Переяславська, Світлана
Smahina, Olha
Смахіна, Ольга
Lupei, Nitsa
Лупей, Ніца
Mamchur, Lyudmyla
Мамчур, Людмила
Tkachova, Oksana
Ткачова, Оксана Костянтинівна
Keywords: artificial intelligence
штучний інтелект
innovation
інновації
intellectual information technologies
інтелектуальні інформаційні технології
educational processes
освітні процеси
Issue Date: 2022
Publisher: IJCSNS Сеульський національний технологічний університет Towson University, MD, США
Citation: lasechko S., Pereiaslavska S., Smahina О., Lupei N., Mamchur L., Tkachova O. (2022). Artificial intelligence in the modern educational space: problems and prospects, International Journal of Computer Science and Network Security, Vol. 22, No. 6, P. 25-32. – Режим доступу : http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/7050
Abstract: The hypothesis of the study of the article is that the use of elements of artificial intelligence will increase the effectiveness of the educational process of the university if: a set of pedagogical conditions for the construction and use of an expert system with elements of artificial intelligence in the educational process of the university is revealed; a model for preparing a future teacher of vocational training for the use of elements of artificial intelligence has been developed; a special course has been developed that contributes to the implementation of the professional orientation of education. In accordance with this, the following tasks were studied in the article: An analysis of scientific and methodological research in the field of the current state, prospects for the development and use of elements of artificial intelligence in the preparation of a future teacher of vocational training and to determine the dynamics of the introduction of intelligent expert systems in education; A set of pedagogical conditions for the construction and use of an expert system with elements of artificial intelligence in the educational process of a university is revealed; It is substantiated to develop a model for preparing a teacher of vocational training to use elements of artificial intelligence. Гіпотеза дослідження статті полягає в тому, що використання елементів штучного інтелекту підвищить ефективність навчального процесу ВНЗ за наявності: комплексу педагогічних умов для побудови та використання експертної системи з елементами штучного інтелекту в розкривається навчальний процес університету; розроблено модель підготовки майбутнього вчителя ПТНЗ до використання елементів штучного інтелекту; розроблено спецкурс, що сприяє реалізації професійної спрямованості навчання. Відповідно до цього в статті досліджувалися наступні завдання: Аналіз науково-методичних досліджень у галузі сучасного стану, перспективи розвитку та використання елементів штучного інтелекту у підготовці майбутнього вчителя професійного навчання. та визначити динаміку впровадження інтелектуальних експертних систем в освіту; Розкрито комплекс педагогічних умов побудови та використання експертної системи з елементами штучного інтелекту в навчальному процесі ВНЗ; Обґрунтовано розробку моделі підготовки вчителя ПТН до використання елементів штучного інтелекту.
URI: http://search.ijcsns.org/02_search/02_search_03.php?number=202206005
http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/7050
ISSN: 1738-7906
Appears in Collections:Наукові статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
20220605.pdf239,43 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.