Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/7050
Title: | Artificial Intelligence In The Modern Educational Space: Problems And Prospects |
Other Titles: | Штучний інтелект у сучасному освітньому просторі: проблеми та перспективи |
Authors: | Iasechko, Svitlana Ясечко, Світлана Pereiaslavska, Svitlana Переяславська, Світлана Smahina, Olha Смахіна, Ольга Lupei, Nitsa Лупей, Ніца Mamchur, Lyudmyla Мамчур, Людмила Tkachova, Oksana Ткачова, Оксана Костянтинівна |
Keywords: | artificial intelligence штучний інтелект innovation інновації intellectual information technologies інтелектуальні інформаційні технології educational processes освітні процеси |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | IJCSNS Сеульський національний технологічний університет Towson University, MD, США |
Citation: | lasechko S., Pereiaslavska S., Smahina О., Lupei N., Mamchur L., Tkachova O. (2022). Artificial intelligence in the modern educational space: problems and prospects, International Journal of Computer Science and Network Security, Vol. 22, No. 6, P. 25-32. – Режим доступу : http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/7050 |
Abstract: | The hypothesis of the study of the article is that the use of elements of artificial intelligence will increase the effectiveness of the educational process of the university if: a set of pedagogical conditions for the construction and use of an expert system with elements of artificial intelligence in the educational process of the university is revealed; a model for preparing a future teacher of vocational training for the use of elements of artificial intelligence has been developed; a special course has been developed that contributes to the implementation of the professional orientation of education. In accordance with this, the following tasks were studied in the article: An analysis of scientific and methodological research in the field of the current state, prospects for the development and use of elements of artificial intelligence in the preparation of a future teacher of vocational training and to determine the dynamics of the introduction of intelligent expert systems in education; A set of pedagogical conditions for the construction and use of an expert system with elements of artificial intelligence in the educational process of a university is revealed; It is substantiated to develop a model for preparing a teacher of vocational training to use elements of artificial intelligence. Гіпотеза дослідження статті полягає в тому, що використання елементів штучного інтелекту підвищить ефективність навчального процесу ВНЗ за наявності: комплексу педагогічних умов для побудови та використання експертної системи з елементами штучного інтелекту в розкривається навчальний процес університету; розроблено модель підготовки майбутнього вчителя ПТНЗ до використання елементів штучного інтелекту; розроблено спецкурс, що сприяє реалізації професійної спрямованості навчання. Відповідно до цього в статті досліджувалися наступні завдання: Аналіз науково-методичних досліджень у галузі сучасного стану, перспективи розвитку та використання елементів штучного інтелекту у підготовці майбутнього вчителя професійного навчання. та визначити динаміку впровадження інтелектуальних експертних систем в освіту; Розкрито комплекс педагогічних умов побудови та використання експертної системи з елементами штучного інтелекту в навчальному процесі ВНЗ; Обґрунтовано розробку моделі підготовки вчителя ПТН до використання елементів штучного інтелекту. |
URI: | http://search.ijcsns.org/02_search/02_search_03.php?number=202206005 http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/7050 |
ISSN: | 1738-7906 |
Appears in Collections: | Наукові статті |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
20220605.pdf | 239,43 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.