Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/7870
Назва: Механізми державного регулювання розвитку системи освіти України в умовах децентралізації
Інші назви: Mechanisms of state regulation of development of the education system of Ukraine in decentralization conditions
Автори: Хома, Ольга Зиновіївна
Khoma, Olha Zynoviivna
Ключові слова: громадський контроль
public control
механізм державного регулювання
state regulation mechanism
система освіти
education system
децентралізація
decentralization
акмеологічний освітній простір
acmeological educational space
соціалізація
socialization
громадянське суспільство
civil society
інноваційний тип мислення
innovative type of thinking
державно-громадське управління
state and public administration
регіоналізація
regionalization
Дата публікації: 2019
Видавництво: Міжрегіональна академія управління персоналом ; Дніпровський ДАЕУ
Бібліографічний опис: Хома О. З. Механізми державного регулювання розвитку системи освіти України в умовах децентралізації : дис… канд. наук з державного управління : [спец]. 25.00.02 – « Механізми державного управління » / О. З. Хома ; Міжрегіональна академія управління персоналом ; Дніпровський ДАЕУ. – Київ : 2019. – 261 с. – Режим доступу : https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/7870.
Короткий огляд (реферат): Дисертація присвячена обґрунтуванню теоретичних і методологічних засад, розробці науково-практичних рекомендацій механізму державного регулювання розвитку системи освіти України в умовах децентралізації. У роботі уточнено поняття поняття державного регулювання трансформаційними процесами розвитку системи освіти. Набуло подальшого поняття державного регулювання трансформаційними процесами розвитку системи освіти, як проектування акмеологічного освітнього простору за рахунок: взаємодії, консолідації, гуманізації інститутів демократичного розвитку суспільства (стабільність політичних інститутів, функціонування громадянського суспільства, соціалізація громадськості), суспільно-економічних відносин («олюднення» атмосфери навчально-виховного процесу, створення в навчальному закладі, атмосфери взаємної довіри, творчого діалогу, стимулюючої самореалізації викладача і учня), виховання людини інноваційного типу мислення. Розроблено положення щодо обґрунтування концепції регулювання модернізації національної системи освіти відповідно до принципів сталого розвитку за рахунок: створення сучасних систем освітніх проектів та моніторингу; розвитку моделі державно-громадського управління; взаємодії усіх суб’єктів освітньої політики (держава, національні спільноти, регіональні та місцеві органи управління сферою освіти, світовий освітній простір, споживачі освітніх послуг), що забезпечує інтенсивний розвиток і якість освіти, спрямованість на задоволення потреб країни в умовах децентралізації та запитів особистості. Удосконалено методичний підхід до регіоналізації національної системи освіти України в умовах децентралізації, який на відміну від існуючих базується на комплексному плані дій за підтримки органів виконавчої влади на місцях, суспільства, громадськості на основі проведення фундаментальних та прикладних досліджень (педагогічні вимірювань; оцінювання результативності регіональної освітньої політики; розроблення моделі проведення моніторингових досліджень, системи показників якості освіти в регіоні), що забезпечить формування ефективної освітньої мережі при реалізації реформи адміністративно-територіального устрою та конкурентоздатного, соціально адаптованого випускника. Удосконалено організаційний механізм державного регулювання розвитку системи освіти України в умовах децентралізації, який на відміну від раніше існуючого базується на громадському контролі за системою управління освітою в регіоні за рахунок доповнення керівних органів об’єднаних територіальних громадських представниками: навчальних закладів, батьківських комітетів, бізнесу, влади, громадськості, що забезпечить фундаментальність і практичну спрямованість навчальних програм та підвищить конкурентоспроможність регіональної освіти. Розроблено принципи побудови ефективного механізму державного регулювання вищої освіти за територіальною ознакою, а саме: єдності (національна освіта враховує своєрідність освіти національних і регіональних культур); гуманізму (пріоритет загальнолюдських цінностей, право особистості на вільний розвиток); інклюзивності (доступність та адаптивність системи освіти до потреб тих, хто навчається); демократії (державно-громадський характер управління, самостійність освітніх установ); що сприятиме інтеграції національної системи освіти в європейський і світовий освітній простір. Удосконалено механізм державного регулювання розвитку системи освіти України в умовах децентралізації на основі взаємодії соціально та економічного компонентів для розвитку регіону, а саме: соціальний (соціальні гарантії, соціальна справедливість; збереження і примноження культурних і духовно-моральних цінностей з урахуванням традицій та національних особливостей); економічний (створення дієвих стимулів для закріплення молодих фахівців у підприємницькій та інших сферах діяльності). Розвинуто інструменти державного регулювання інноваційного розвитку системи освіти України в умовах децентралізації, які забезпечують системну взаємодію функцій: адаптаційної (пристосування суб'єктів системи освіти до кадрових потреб регіональної економіки та її змін), безпекової (орієнтування освітніх програм на специфіку ризиків і загроз у регіоні), організаційної (національне виховання та соціалізація дітей та молоді, доступність та неперервність освіти впродовж життя, екологізація та інформатизація регіональної освіти). Доповнено програмно-проектний підхід до державного регулювання розвитку системи освіти України в умовах децентралізації, за рахунок принципів: інтеграції і комплексності проектів (що реалізуються в рамках регіональних програм), єдиної методології проектного управління (при формуванні і реалізації програми), субсидіарності (делегування повноважень в рамках регіону), персоніфікація та економічна відповідальність керівників проектів за результати реалізації, облік і узгодження інтересів учасників регіональної програми, контроль при розробці та реалізації регіональних програм (застосування програмного забезпечення, використовуваного в проектному управлінні), що забезпечить підвищення ефективності управління інноваційним розвитком системи освіти регіону. The dissertation is devoted to the substantiation of theoretical and methodological principles, the development of scientific and practical recommendations of the mechanism of state regulation of the development of the education system of Ukraine in the conditions of decentralization. The concept of state regulation by transformational processes of education system development is specified in the work. The further concept of state regulation of transformational processes of the development of the education system, as the design of the acmeological educational space, has become due to: interaction, consolidation, and humanization of the institutes of democratic development of society (the stability of political institutions, the functioning of civil society, socialization of the public), socio-economic relations ("humanization" of the atmosphere the educational process, the establishment of an educational institution, the atmosphere of mutual trust, creative dialogue, stimulating with amorealisation of a teacher and a student), education of a person of an innovative type of thinking. The position on the justification of the concept of regulating the modernization of the national education system in accordance with the principles of sustainable development through the following: substantive modern systems of educational projects and monitoring; development of the model of state and public administration; the interaction of all subjects of educational policy (state, national communities, regional and local educational authorities, the world educational space, consumers of educational services), which ensures the intensive development and quality of education, the direction to meet the needs of the country in a context of decentralization and personal inquiries. The methodical approach to the regionalization of the national education system of Ukraine in the conditions of decentralization has been improved, which, unlike existing ones, is based on a comprehensive action plan with the support of executive bodies on the ground, society and the public on the basis of fundamental and applied research (pedagogical measurements, evaluation of the effectiveness of regional educational policy , the development of a model for conducting monitoring studies, a system of indicators of the quality of education in the region), which will ensure the formation of the effect vnoyi educational network in the implementation of the reform of administrative and territorial structure and competitive, socially adapted graduate. The organizational mechanism of the state regulation of the development of the education system of Ukraine in the conditions of decentralization has been improved, which, unlike the previous one, is based on public control over the system of education management in the region by supplementing the governing bodies of the joint territorial public representatives: educational institutions, parental committees, business, and authorities , the public, which will ensure the fundamental and practical orientation of the curricula and enhance the competitiveness of the regional Vita. The principles of constructing an effective mechanism of state regulation of higher education on the territorial basis, namely: unity (national education takes into account the peculiarity of education of national and regional cultures), is developed; humanism (the priority of universal values, the right of the individual to free development); inclusiveness (accessibility and adaptability of the education system to the needs of those who study); democracy (state-public nature of management, independence of educational institutions); which will promote the integration of the national education system into the European and world educational space. The mechanism of state regulation of the development of the education system of Ukraine in the conditions of decentralization on the basis of interaction of social and economic components for the development of the region is improved, namely: social (social guarantees, social justice, preservation and enhancement of cultural and spiritual and moral values taking into account traditions and national features); economic (creation of effective incentives for consolidation of young specialists in entrepreneurial and other spheres of activity). The tools of state regulation of innovation development of the education system of Ukraine in the conditions of decentralization are developed, which ensure the systemic interaction of functions: adaptation (adaptation of the subjects of the education system to the personnel needs of the regional economy and its changes), security (orientation of educational programs on the specifics of risks and threats in the region) , organizational (national education and socialization of children and youth, accessibility and continuity of education throughout life, ecologization and informatization of regional education). The program-design approach to the state regulation of the development of the education system of Ukraine in the conditions of decentralization has been supplemented, due to the principles: integration and complexity of projects (implemented within the framework of regional programs), a unified methodology of project management (in the formation and implementation of the program), subsidiarity (delegation of authority in within the region), personification and economic responsibility of project managers for the results of realization, accounting and coordination of the interests of participants in the regional program, control at ozrobtsi and implementation of regional programs (application software used in project management) that will improve the efficiency of innovative development of education in the region.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/7870
Розташовується у зібраннях:Дисертації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
dis Хома-234-261_merged.pdf589,36 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.