Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/796
Title: Технологія модерації і проблемний метод навчання іноземних мов у ВНЗ
Other Titles: Moderation technology and problem teaching method of foreign languages in higher educational institutions
Authors: Чорнобай, Віра Георгіївна
Chornobai, Vira
Keywords: усний переклад
oral translation
модерація
moderation
груповоа робота
group work
проблемне навчання
problem learning
діалог
dialogue
Issue Date: 2017
Publisher: Національний університет біоресурсів і природокористування України
Citation: Чорнобай В. Г. Технологія модерації і проблемний метод навчання іноземних мов у ВНЗ / В. Г. Чорнобай // Україна-Німеччина: горизонти освіти і культури. До 120-річчя Національного університету біоресурсів і природокористування України : матеріали Міжнар. наук.-практ. конф. (23-24 листоп. 2017 р. Київ). – К. : НУБіП України, 2017. – С. 176-177. – Режим доступу : http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/796
Abstract: Практика усного перекладу – одночасно складне і дуже важливе завдання для будь-якого студента. Метою модерації є організація групової роботи в режимі співробітництва при дотриманні рівноправності її учасників. Проблемне навчання - тип навчання, що забезпечує творче засвоєння знань студентами за допомогою спеціально організованого викладачем діалогу. The practice of oral translation is both a complex and very important task for any student at the same time. The purpose of moderation is the organization of group work in the mode of cooperation, while respecting the equality of its participants. Problem learning is a type of learning that provides students with creative learning through a specially trained dialog teacher.
URI: http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/796
Appears in Collections:Тези конференцій

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3.pdf405,75 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.