Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/806
Title: Modern approaches in students intercultural competency formation at Business English lessons
Other Titles: Сучасні підходи до формування міжкультурної компетентності студентів за заняттях з ділової англійської мови
Authors: Rezunova, Olena
Резунова, Олена Сергіївна
Keywords: intercultural competency
міжкультурна компетентність
Business English
ділова англійська мова
business correspondence
ділова кореспонденція
discussions
дискусія
presentation
презентація
debates
дебати
projects
проекти
Issue Date: 2018
Citation: Rezunova O. Modern approaches in students intercultural competency formation at Business English lessons / O. Rezunova // Scientific journal “Innovative solutions in modern science”. – Dubai, 2018. – Vol. 2, No. 21. – Р. 130-139. – Режим доступу : http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/806
Abstract: The article outlines the main approaches in the students intercultural competency formation at Business English lessons. The necessity of studying intercultural differences for successful business communication is argued. The author describes discussions, debates, presentations and project work as the most effective ways of students intercultural competency formation at Business English lessons. У статті викладені основні підходи до формування міжкультурної компетентності студентів на заняттях з ділової англійської мови. Обговорюється необхідність вивчення міжкультурних відмінностей для успішного ділового спілкування. Автор описує дискусії, дебати, презентації та проектну роботу як найефективніші способи формування міжкультурної компетентності студентів.
URI: http://naukajournal.org/index.php/ISMSD/article/view/1482
http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/806
ISSN: 2414-634X
Appears in Collections:Наукові статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1 2018.pdf349,42 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.