Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/8278
Title: Digital technologies: opportunities, tools, advantages, ensuring implementation of planned results
Other Titles: Цифрові технології: можливості, інструменти, переваги, забезпечення реалізації запланованих результатів
Authors: Minkovska, Alyona
Міньковська, Альона Вікторівна
Keywords: information systems
інформаційні системи
digital technologies in education
цифрові технології в освіті
digital transformation of education
цифрова трансформація освіти
digital competences
цифрові компетентності
digital tools
цифрові інструменти
Issue Date: 2022
Publisher: Дніпровський державний аграрно-економічний університет
Citation: Minkovska A. Digital technologies: opportunities, tools, advantages, ensuring implementation of planned results / A. Minkovska // Digital educational environment in institutions of higher education [monograph] / N. Bondarchuk, N. Dubrova, O. Bovkunova and others. – Dnipro : Monolit, 2022. – P. 122-150. – Режим доступу : https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/8278
Abstract: Information systems have entered all spheres of life. The development of digital technologies opens up a huge range of opportunities. Progress in all fields of science and industry proceeds at a tremendous speed, never ceasing to amaze and fascinate. The selection of digital technologies for creating educational tasks depends on the educational goals. The process of educational interaction using digital technologies becomes more flexible, accessible and personalized, which meets the challenges of modern society – education for self-realization in life and one’s own career. Their active implementation in education is an important factor in the modernization of the education system and meets the requirements of reforming the education system. Інформаційні системи увійшли в усі сфери життя. Розвиток цифрових технологій відкриває величезні можливості. Прогрес у всих галузях науки і промисловості розвивається з величезною швидкістю, ніколи не перестаючи дивувати і захоплювати. Вибір цифрових технологій для створення навчальних завдань залежить від навчальних цілей. Процес навчальної взаємодії з використанням цифрові технології стають більш гнучкими, доступними та персоналізованими, що відповідає викликам сучасного суспільства – освіта для самореалізації в житті і власну кар'єру. Важливим є їх активне впровадження в освіту, є чинником модернізації системи освіти та відповідає вимогам реформування системи освіти.
URI: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/8278
Appears in Collections:Монографії, розділи монографій

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3.pdf232,89 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.