Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/8372
Title: | Іmplementation of the innovative gender approach in the formal education system in some foreign countries |
Other Titles: | Впровадження інноваційного гендерного підходу в систему формальної освіти деяких зарубіжних країн |
Authors: | Pantileienko, Kateryna Пантілеєнко, Катерина Сергіївна |
Keywords: | gender стать education освіта equity рівність identity ідентичність stereotype стереотип norms норми |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Дніпровський державний аграрно-економічний університет |
Citation: | Pantileienko К. Іmplementation of the innovative gender approach in the formal education system in some foreign countries / К. Pantileienko // Linguistic and methodological training of students for future professional activities: problems and solutions : a collective monograph / Dnipro State Agrarian and Economic University. – Dnipro : Zhurfond, 2023. – Р. 204-230. – Режим доступу : https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/8372 |
Abstract: | The use of innovative gender approach in education system is one of the most important and sustainable tendencies in the development of the world educational process. In recent years international system of education uses gender transformative approach. It reveals that Gender Transformative Education would remove barriers to education and boost progress towards important social shifts, such as the reduction of gender-based violence and early marriage, increased participation of women in the labour market, the promotion of gender equality, and women’s and girls’ leadership in decision-making roles. The purpose of the research is prioritizing gender equality in and through education has the potential to transform societies and bring about gender justice, climate justice, economic justice and social justice. Gender Transformative Education can be achieved through an array of actions at all levels. Even small-scale efforts right now can open spaces for dialogue and participation and provide opportunities to address power relations. Використання інноваційного гендерного підходу в системі освіти є однією з найважливіших і сталих тенденцій у розвитку світового освітнього процесу. В останні роки міжнародна система освіти використовує гендерно-трансформаційний підхід. Він показує, що гендерно-трансформуюча освіта усуне перешкоди для отримання освіти та прискорить прогрес у напрямку важливих соціальних зрушень, таких як зменшення гендерного насильства та ранніх шлюбів, збільшення участі жінок на ринку праці, сприяння гендерній рівності, а також лідерство дівчат у ролі прийняття рішень. Мета дослідження полягає в тому, що пріоритетність ґендерної рівності в освіті та через неї може трансформувати суспільства та забезпечити гендерну справедливість, кліматичну справедливість, економічну справедливість і соціальну справедливість. Ґендерно-трансформаційна освіта може бути досягнута за допомогою низки заходів на всіх рівнях. Навіть невеликі зусилля прямо зараз можуть відкрити простір для діалогу та участі та надати можливості для вирішення відносин влади. |
URI: | https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/8372 |
ISBN: | 978-966-934-405-2 |
Appears in Collections: | Монографії, розділи монографій |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
п. 3 монографія Пантілеєнко К.С..pdf | 1,03 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.