Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/8455
Title: Викладання англійської мови в аграрних закладах вищої освіти: сучасні аспекти
Other Titles: Teaching English in agricultural institutions of higher education: modern aspects
Authors: Чорнобай, Віра Георгіївна
Chornobai, Vira
Keywords: викладання іноземних мов
teaching foreign languages
мотивація
motivation
професійно орієнтоване навчання
professionally oriented learning
технології інтенсивного й дистанційного навчання
technologies of intensive and distance learning
інформаційні та телекомунікаційні технології
information and telecommunication technologies
робота з навчальними та контролюючими комп’ютерними програмами з іноземних мов
working with educational and controlling computerprograms for foreign languages
створення презентацій
creating presentations
Issue Date: 2023
Publisher: Дніпровський державний аграрно-економічний університет
Citation: Чорнобай В. Г. Викладання англійської мови в аграрних закладах вищої освіти: сучасні аспекти / В. Г. Чорнобай // Linguistics and Methodology in LSP training (до 100-річчя заснування Дніпровського держ. аграр.-екон. ун-ту) : матеріали I Міжнар. наук.-практ. інтернет-конф. (Дніпро,13 квіт. 2023 р.) / ДДАЕУ. – Дніпро : ДДАЕУ, 2023. – С. 43-47. – Режим доступу : https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/8455
Abstract: Процес викладання іноземних мов, зокрема – англійської в немовних закладах вищої освіти має певні особливості, пов’язані з різним початковим рівнем мовної підготовки першокурсників; кількістю академічних годин, відведених на вивчення цієї дисципліни; кількісним складом груп; низькою мотивацією до опанування іноземної мови. Значно підвищити результативність заняття можна за умови професійно орієнтованого наповнення змісту дисципліни “Іноземна мова (за професійним спрямуванням)” в аграрних ЗВО. The process of teaching foreign languages, in particular - English, in non-language institutions of higher education has certain features related to the different initial level of language training of first-year students; by the number of academic hours allocated to the study of this discipline; quantitative composition of groups; low motivation to learn a foreign language. It is possible to significantly increase the effectiveness of the lesson, provided that the content of the subject "Foreign language (with professional direction)" in agricultural higher education institutions is professionally oriented.
URI: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/8455
Appears in Collections:Тези конференцій

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
каф. філ. тези 2023.pdf1,25 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.