Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/13005
Назва: Marketing Strategy Development in the Management of Industrial Enterprise Competitiveness
Інші назви: Розробка маркетингової стратегії в управлінні конкурентоспроможністю промислового підприємства
Автори: Pysarenko, Volodymyr
Писаренко, Володимир
Kriuchko, Lesia
Крючко, Леся Станіславівна
Ostapenko, Tetiana
Остапенко, Тетяна
Kubetska, Olga
Кубецька, Ольга
Ключові слова: marketing
маркетинг
strategy
стратегія
competitiveness
конкурентоспроможність
enterprise
підприємство
brand management
бренд-менеджмент
financial resources
фінансові ресурси
Дата публікації: 2025
Видавництво: Ізмаїльський державний гуманітарний університет, Україна
Бібліографічний опис: Pysarenko, V. , Kriuchko, L., Ostapenko, T., Kubetska, O. (2025). Marketing Strategy Development in the Management of Industrial Enterprise Competitiveness. Economics Ecology Socium , 9(2), 96-108. – Режим доступу : https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/13005
Короткий огляд (реферат): Introduction. The rapid changes in external and internal factors form the features that ensure the competitiveness of enterprises. This requires not only a revision of marketing strategies and their objectives, but also a reconsideration of approaches to developing long-term marketing plans, as external conditions are constantly evolving. Therefore, the lack of resources for the functioning of marketing departments with a simultaneous increase in tasks necessitates a well-founded choice of the latest marketing tools. Aim and tasks. This study aims to determine the key factors affecting the development and implementation of marketing strategies in industrial enterprises and to construct a mathematical model for forecasting and selecting effective tools to enhance the competitiveness and adaptability of the Ukrainian industry. Results. Marketing strategies amid hostilities have revealed the low adaptability of Ukrainian enterprises, as evidenced by a decrease in repeat purchases to approximately 0.51 and a reduction in purchase frequency for around 66% of companies. Therefore, marketing services are more likely to use digital technologies in advertising (39%) and to expand the customer base (34%). This suggests that optimising marketing expenditures should be achieved through the selection of the most effective tools. For this purpose, an aggregate mathematical model is developed to forecast the digital marketing market. Innovations in marketing and production contributed to the growth of Ukraine’s position in the Global Innovation Index by 11 points in 2024 compared with 2021, ensuring the preservation of competitiveness and stability of exports. This relationship is confirmed by the correlation coefficients between exports and specific marketing strategies: 0.6559 for influencer marketing and 0.78282 for search engine optimisation. Conclusions. The study outlines the specific features of marketing strategies under wartime conditions and offers practical recommendations for their application. It identifies the adaptability level of Ukrainian enterprises at 60% and proposes measures to enhance it. An adaptive iterative approach for achieving long-term goals in real time is introduced. Furthermore, a modified dissipative structures framework is applied to identify the most promising marketing tools, with the markets for social media marketing and television advertising projected to grow by 30% and 32%, respectively, in 2026 compared to 2025. Вступ. Швидкі зміни зовнішніх та внутрішніх факторів формують особливості, що забезпечують конкурентоспроможність підприємств. Це вимагає не лише перегляду маркетингових стратегій та їх цілей, але й переосмислення підходів до розробки довгострокових маркетингових планів, оскільки зовнішні умови постійно змінюються. Тому брак ресурсів для функціонування маркетингових відділів з одночасним збільшенням завдань зумовлює необхідність обґрунтованого вибору новітніх маркетингових інструментів. Мета та завдання . Метою цього дослідження є визначення ключових факторів, що впливають на розробку та реалізацію маркетингових стратегій на промислових підприємствах, та побудова математичної моделі для прогнозування та вибору ефективних інструментів підвищення конкурентоспроможності та адаптивності української промисловості. Результати. Маркетингові стратегії в умовах воєнних дій виявили низьку адаптивність українських підприємств, про що свідчить зниження повторних покупок приблизно до 0,51 та зменшення частоти покупок приблизно для 66% компаній. Тому маркетингові служби частіше використовують цифрові технології в рекламі (39%) та для розширення клієнтської бази (34%). Це свідчить про те, що оптимізація маркетингових витрат повинна досягатися шляхом вибору найефективніших інструментів. Для цього розроблено агреговану математичну модель прогнозування ринку цифрового маркетингу. Інновації в маркетингу та виробництві сприяли зростанню позиції України в Глобальному індексі інновацій на 11 пунктів у 2024 році порівняно з 2021 роком, забезпечуючи збереження конкурентоспроможності та стабільність експорту. Цей зв'язок підтверджується коефіцієнтами кореляції між експортом та конкретними маркетинговими стратегіями: 0,6559 для інфлюенсер-маркетингу та 0,78282 для пошукової оптимізації. Висновки. У дослідженні окреслено особливості маркетингових стратегій в умовах воєнного часу та запропоновано практичні рекомендації щодо їх застосування. Визначено рівень адаптивності українських підприємств на рівні 60% та запропоновано заходи щодо його підвищення. Запропоновано адаптивний ітеративний підхід для досягнення довгострокових цілей у режимі реального часу. Крім того, застосовано модифіковану модель дисипативних структур для визначення найперспективніших маркетингових інструментів, при цьому прогнозується зростання ринків маркетингу в соціальних мережах та телевізійної реклами на 30% та 32% відповідно у 2026 році порівняно з 2025 роком.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://ees-journal.com/index.php/journal/article/view/295
https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/13005
ISSN: ISSN-L 2616-7107
e-ISSN 2786-8958
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації в наукометричній базі Web of Science

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
document.pdf280,58 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.