Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/13093
Назва: Візуалізація навчального процесу на практичних заняттях з ботаніки для здобувачів освіти агрономічного факультету
Інші назви: Vizualizatsiia navchalnoho protsesu na praktychnykh zaniattiakh z botaniky dlia zdobuvachiv osvity ahronomichnoho fakultetu
Автори: Кузнецова, Ольга Всеволодівна
Kuznetsova, Olga
Ключові слова: візуалізація навчання здобувачів освіти
vizualizatsiia navchannia zdobuvachiv osvity
методичні прийоми практичних занять
metodychni pryiomy praktychnykh zaniat
агрономічні вузи
ahronomichni vuzy
практичні навички з ботаніки
praktychni navychky z botaniky
опанування нових знань
opanuvannia novykh znan
Дата публікації: 2024
Видавництво: Рівненський державний гуманітарний університет
Бібліографічний опис: Кузнецова О. В. Візуалізація навчального процесу на практичних заняттях з ботаніки для здобувачів освіти агрономічного факультету / О. В. Кузнецова // Природнича освіта та наука / Рівне : Рівненський державний гуманітарний університет, 2024. – Вип. 4. – С. 46-50. – Режим доступу : https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/13093
Короткий огляд (реферат): Підвищення ефективності подання, сприйняття інформації, її засвоєння на довготривалий час здобувачами освіти нового покоління є основною метою контексту опанування нових знань. Тому з усією необхідністю постає питання про збагачення навчального процесу ефективними освітніми ресурсами. У статті акцентовано увагу на візуалізації як сучасному методі засвоєння нового матеріалу природничих дисциплін для його довготривалого запам’ятовування. Запропонований робочий зошит як можливість опанування нової інформації у графічній формі, перетворення текстових даних на форму малюнків, анімаційних послідовностей, таблиць, схем. У фізіологічному аспекті в разі його використання спрацьовує зорова пам’ять як найкращий помічник запам’ятовування на рівні підсигнальної нервової системи. Після заповнення здобувачем освіти в робочому зошиті всіх зображень і підписів на час закінчення роботи відбувається швидке перетворення візуальних зображень на довгострокову пам’ять. Робочий зошит було створено для допомоги здобувачам освіти та викладачам у підготовці до практичних занять і виконання самостійної роботи з дисципліни. Кожен його розділ відповідає темі навчального плану дисципліни, має структурованість, послідовність, системність викладеного матеріалу. Матеріал структурується за організаційними, методологічними, теоретичними, аналітичними підрозділами, підрозділом висновків і проєктування. Кожний розділ має чіткий алгоритм для вивчення матеріалу, містить якісний ілюстративний матеріал. Забезпечено легке з’єднання більш простого основного матеріалу на початку з більш складним у кінці. У процесі залучення цього навчального компоненту спостерігались активізація та стабілізація уваги здобувачів освіти на інформації, поліпшення її сприйняття, запам’ятовування в часі, підвищення інтересу, навчальної мотивації. Публікація покликана окреслити переваги використання робочого зошита як пошуку одного з методів навчання здобувачів освіти агрономічних факультетів, як допомоги викладачам організувати самостійну роботу під час практичного заняття та позааудиторну підготовку. Pidvyshchennia efektyvnosti podannia, spryiniattia informatsii, yii zasvoiennia na dovhotryvalyi chas zdobuvachamy osvity novoho pokolinnia ye osnovnoiu metoiu kontekstu opanuvannia novykh znan. Tomu z usiieiu neobkhidnistiu postaie pytannia pro zbahachennia navchalnoho protsesu efektyvnymy osvitnimy resursamy. U statti aktsentovano uvahu na vizualizatsii yak suchasnomu metodi zasvoiennia novoho materialu pryrodnychykh dystsyplin dlia yoho dovhotryvaloho zapamiatovuvannia. Zaproponovanyi robochyi zoshyt yak mozhlyvist opanuvannia novoi informatsii u hrafichnii formi, peretvorennia tekstovykh danykh na formu maliunkiv, animatsiinykh poslidovnostei, tablyts, skhem. U fiziolohichnomu aspekti v razi yoho vykorystannia spratsovuie zorova pamiat yak naikrashchyi pomichnyk zapamiatovuvannia na rivni pidsyhnalnoi nervovoi systemy. Pislia zapovnennia zdobuvachem osvity v robochomu zoshyti vsikh zobrazhen i pidpysiv na chas zakinchennia roboty vidbuvaietsia shvydke peretvorennia vizualnykh zobrazhen na dovhostrokovu pamiat. Robochyi zoshyt bulo stvoreno dlia dopomohy zdobuvacham osvity ta vykladacham u pidhotovtsi do praktychnykh zaniat i vykonannia samostiinoi roboty z dystsypliny. Kozhen yoho rozdil vidpovidaie temi navchalnoho planu dystsypliny, maie strukturovanist, poslidovnist, systemnist vykladenoho materialu. Material strukturuietsia za orhanizatsiinymy, metodolohichnymy, teoretychnymy, analitychnymy pidrozdilamy, pidrozdilom vysnovkiv i proiektuvannia. Kozhnyi rozdil maie chitkyi alhorytm dlia vyvchennia materialu, mistyt yakisnyi iliustratyvnyi material. Zabezpecheno lehke ziednannia bilsh prostoho osnovnoho materialu na pochatku z bilsh skladnym u kintsi. U protsesi zaluchennia tsoho navchalnoho komponentu sposterihalys aktyvizatsiia ta stabilizatsiia uvahy zdobuvachiv osvity na informatsii, polipshennia yii spryiniattia, zapamiatovuvannia v chasi, pidvyshchennia interesu, navchalnoi motyvatsii. Publikatsiia poklykana okreslyty perevahy vykorystannia robochoho zoshyta yak poshuku odnoho z metodiv navchannia zdobuvachiv osvity ahronomichnykh fakultetiv, yak dopomohy vykladacham orhanizuvaty samostiinu robotu pid chas praktychnoho zaniattia ta pozaaudytornu pidhotovku.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/13093
ISSN: 2786-9105 (print)
2786-9113 (online)
Розташовується у зібраннях:Наукові статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Стаття 2.pdf315,28 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.