Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/1451
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorДуброва, Наталя Петрівна-
dc.contributor.authorDubrova, Nataliia-
dc.contributor.authorКрючко, Олеся Станіславівна-
dc.contributor.authorKriuchko, Olesia-
dc.date.accessioned2019-07-26T08:37:50Z-
dc.date.available2019-07-26T08:37:50Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationДуброва Н. П. Формування комплексної системи маркетингу у банку / Н. П. Дуброва, Л. С. Крючко // Економіка та держава. –2019. – № 5. – С. 64-67. – Режим доступу : http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/1451uk
dc.identifier.issn2306-6806-
dc.identifier.urihttp://www.economy.in.ua/pdf/5_2019/15.pdf-
dc.identifier.urihttp://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/1451-
dc.description.abstractУ статті розглянуті особливості комплексної системи маркетингу банку. Зазначено, що метою останньої є забезпечення зростання обсягів продаж банківських продуктів шляхом створення нових та автоматизації банківських операцій і технологій, що сприятиме задоволенню потреб клієнтів, формування довіри до банку і, як наслідок, забезпеченню фінансової стійкості та конкурентоспроможності. Розглянуті складові комплексної системи маркетингу банку: маркетингова інформаційна підсистема, підсистема комплексу маркетингу та підсистема управління маркетингом. Поєднання цих складових формує нову якість, завдяки якій реалізується задача формування позитивного образу банківської установи, спрямованого на задоволення потреб споживача, забезпечення зростання прибутковості та зміцнення конкурентоспроможності банку. In the article, the features of marketing activity in banking institutions are considered. The purpose of marketing in banking is to create the necessary conditions for the efficient functioning of the banking institution in the modern market environment, to develop a system of measures to increase its competitiveness and profitability of activities, intensify the bank's activities in obtaining positive trust about the bank and its activities. The peculiarity of the banking activity development in the conditions of globalization objectively increases the attention to the marketing component of the banking business, which, in turn, increases the need to analyse the effectiveness of the use of all components of the marketing mix. The integrated marketing system of the bank is considered as a combination of interconnected components (economic, social, organizational, technical and technological), which are internally organized in relation to the external environment, the integral unity of which ensures, on the one hand, the satisfaction of the needs of consumers, and, on the other hand, the achievement goals by the banking institution. The goal of the bank's integrated marketing system is to ensure the growth of sales of banking products through the creation of new banking services, automation of banking operations and technologies, which will meet customer needs, build trust in the bank and, consequently, provide financial stability and competitiveness. Hence, the integrated marketing system of the bank has the following components: the marketing information subsystem, the subsystem of the marketing complex and the subsystem of marketing management, which are discussed in detail in the article. It is noted, that due to these subsystems, the problem of forming a positive image of the banking institution aimed at satisfying the needs of the consumer and ensuring the growth of profitability and growth of the bank's competitiveness is realized. The main assumption of a integrated marketing system is the formation of an image of thinking, based on the concepts of integration and cooperation, readiness to use new decision-making methods.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherІнститут підготовки кадрів державної служби зайнятості Україниuk
dc.subjectбанкиuk
dc.subjectbanksuk
dc.subjectкомплексна система маркетингуuk
dc.subjectintegrated marketing systemuk
dc.subjectскладові комплексної системи маркетингу в банкуuk
dc.subjectelements of an integrated marketing system in the bankuk
dc.subjectбанківські послугиuk
dc.subjectbanking servicesuk
dc.subjectмаркетингові комунікаціїuk
dc.subjectmarketing communicationsuk
dc.titleФормування комплексної системи маркетингу у банкуuk
dc.title.alternativeFormation of an integrated marketing system in a bankuk
dc.typeArticleuk
dc.identifier.doiDOI: 10.32702/2306-6806.2019.5.64-
Розташовується у зібраннях:Наукові статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
pdf486,59 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.