Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/1538
Назва: Забезпечення конкурентних переваг агропромислових підприємств
Інші назви: Provision of competitive advantages of agroindustrial enterprises
Автори: Сітковська, Алла Олександрівна
Sitkovska, Alla
Дзіргун, Ірина Ігорівна
Dzirgun, Iryna
Ключові слова: конкурентні переваги
competitive advantages
агропромислові підприємства
agribusiness
стратегія
strategy
розвиток
development
виробництво
production
Дата публікації: 2018
Видавництво: Дніпровський державний аграрно-економічний університет, ТОВ `ДКС Центр`
Бібліографічний опис: Сітковська А. О. Забезпечення конкурентних переваг агропромислових підприємств [Електронний ресурс] / А. О. Сітковська, І. І. Дзіргун [магістр] // Ефективна економіка. - 2018. - №11. – Режим доступу : URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/1538
Короткий огляд (реферат): Досліджено мінливість зовнішнього та внутрішнього середовища, що обумовлює необхідність постійного забезпечення конкурентних переваг агропромислових підприємств . Вирішення цього питання досягається з урахуванням максимально можливої кількості факторів, які впливають на конкурентні переваги і врахування їх тенденцій розвитку в довгостроковій перспективі. До основних факторів, які враховують підприємства належать сезонність аграрного виробництва, паритет цін на продукцію сільського господарства та промисловості, кредитування, державна політика, розвиток ринкової інфраструктури, платоспроможний попит, якість сировини тощо. В статті з метою забезпеченняконкурентних переваг агропромислових підприємств запропоновані заходи, які сприятимуть усуненню невідповідність між існуючими якісними властивостями продукції підприємства і тими , що забезпечують найвищу корисність з точки зору споживчого попиту. Враховувати рівень насиченості ринку і нарощувати високого рівня продажу за допомогою інформаційної підтримки продукції. The variability of the external and internal environment is investigated, which necessitates constant maintenance of competitive advantages of agroindustrial enterprises. The solution to this issue is achieved taking into account the maximum number of factors that influence the competitive advantages and take into account their development trends in the long run. The competitive advantage is comparative, and the efore relative, and not absolute, because it can only be assessed by comparing characteristics t hat affect the economic efficiency of economic activity. It is a dynamic category, which at each particular time interval is different from the previous value. The main factors that take into account enterprises include seasonality of agrarian production, parity of prices for agricultural products and industry, lending, state policy, market infrastructure development, solvent demand, quality of raw material s, etc. The sequence of solving these problems should take into account, first, the introduction of optimal placement of production; secondly, the development and use of a methodology for attracting loans to the industry, in terms of overall government effectiveness of the consequences of their use, using foreign lending experience; thirdly, increasing the efficiency of state regulators and developing market infrastructure to reduce the impact of informal institutions on the market price of products. In connection with this, there is a need to create a model for the development of key business spheres through the use of internal marketing tools that are capable of providing a stable competitive advantage to the company in the long run, in conditions of high degree of uncertainty of the environment in all trends of the latter's development. In the article, in order to provide competitive advantages of agro-industrial enterprises, measures are proposed to eliminate the discrepancy between the existing qualitative properties of the enterprise's products and those that provide the highest utility in terms of consumer demand. Take into account the level of market saturation and increase the high level of sales through inform ation support products.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/1538
ISSN: ISSN 2307-2105
Розташовується у зібраннях:Ефективна економіка

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
1.pdf282,35 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.