Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/1554
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorПіддубцева, Ольга Ігорівна-
dc.contributor.authorPiddubtseva, Olga-
dc.date.accessioned2019-09-09T08:03:03Z-
dc.date.available2019-09-09T08:03:03Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationПіддубцева О. І. Проблеми іншомовної професійно орієнтованої підготовки майбутніх фахівців-аграріїв / О. І. Піддубцева // Вісник ЗНУ. Педагогічні науки. – Запоріжжя, 2018. – № 2. – C. 108-112. – Режим доступу : http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/1554uk
dc.identifier.urihttp://web.znu.edu.ua/cms/index.php?action=category/browse&site_id=5&lang=ukr&category_id=1342-
dc.identifier.urihttp://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/1554-
dc.description.abstractУ статті визначено місце іншомовної професійно орієнтованої підготовки майбутніх фахівців-аграріїв в системі вищої освіти. Охарактеризовані основні поняття “професійна підготовка майбутнього фахівця-аграрія”, “професія”, “підготовка”, “агроном”. Проаналізовано основні документи, що регламентують процес викладання дисципліни “Іноземна мова (за професійним спрямуванням)”. The problem of foreign language professionally oriented education is the subject of wide speculation of basic research as well as many doctoral and Ph.D. thesis in the strategy of the professional education for specialist in different professions. Our research considers the concepts “professional education of the future specialist-agrarian”, “profession”, “education”, “agronomist”. The future agronomist is the specialist that takes up a post of the agronomist on graduating from university, that has the fixed amount of functional liabilities according to normative documents of enterprise. The professional education of the future agronomist in the university is considered as the process of the formation the figure of the future specialist that is able to solve the delivered assignments using the knowledge, abilities and skills, and also to be ready for the foreign language professionally oriented communication. The curriculum of the professional education of the future agronomist in the university provides for the learning not only obligatory professional subjects, but also the humanitarians subjects among which is the subject “Foreign language for specific purposes”. The aim of the teaching the subject “Foreign language for specific purposes” in the university is to master the necessary lexical and grammatical material for the practical using the getting knowledge in the future professional activity. The peculiarity of the foreign language professionally oriented in agrarian university is the small quantity of the contact hours for the teaching the subject “Foreign language for specific purposes”.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherЗапорізький національний університетuk
dc.subjectпрофесійна підготовкаuk
dc.subjectprofessional educationuk
dc.subjectагрономuk
dc.subjectagronomistuk
dc.subjectаграрний заклад вищої освітиuk
dc.subjectagrarian institution of higher educationuk
dc.subjectіноземна мова (за професійним спрямуванням)uk
dc.subjectforeign language for specific purposesuk
dc.titleПроблеми іншомовної професійно орієнтованої підготовки майбутніх фахівців-аграріївuk
dc.title.alternativeThe problems of the foreign language professionally oriented education of future specialists-agrariansuk
dc.typeArticleuk
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.26661/2522-4360-2018-2-31-18-
Розташовується у зібраннях:Наукові статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
2.pdf430,41 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.