Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/236
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЗахарченко, Юлія Василівна-
dc.contributor.authorZakharchenko, Yuliia-
dc.date.accessioned2018-08-14T09:14:33Z-
dc.date.available2018-08-14T09:14:33Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationЗахарченко Ю. В. Ідентифікатори дослідницької компетентності майбутніх маркетологів / Ю. В. Захарченко // Збірник наукових праць Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія: Педагогічні науки. – 2017. – 2 (9), С. 145–155.uk
dc.identifier.urihttp://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/236-
dc.descriptionЗдійснено аналіз проблеми релевантності ідентифікаторів дослідницької компетентності майбутніх маркетологів. Обґрунтовано об’єктивні та суб’єктивні критерії, що визначають наявність дослідницької компетентності у фахівців з маркетингу, що сформована у вищих навчальних закладах. Визначено релевантні критерії дослідницької компетентності майбутніх фахівців з маркетингу у вищих навчальних закладах. Сформульовано основні показники наявності дослідницької компетентності у вищих навчальних закладах. Звертається увага на неоднозначність такого показника, як “академічна оцінка”, що застосовується під час оцінювання якості дослідницької роботи майбутніх маркетологів. The main objective of training marketers in higher education institutions is to develop research competence. Research work under uncertainty is the main activity of a marketer. Today, when assessing the quality of the preparation of the future marketer used objective, that is, formalized, that are outside are tracked and recorded, indicators (academic assessments). At the same time, it is very important to determine the relevance and quality of the criteria themselves, which assesses the research competence of future marketing professionals. The relevant criteria refer to such objective criteria that reflect, represent the psychological content of the research competencies as internal сondition of the individual. In determining the criteria for the research competence of future marketers, it is important to adhere to the principle of continuity and mutual logical connection, taking into account the requirements of the technology of educational processes regarding the formation of generalized professional competencies for different educational levels. At the same time, when assessing, it is necessary to take into account the presence and degree of formation of elements of the characteristics that provide the ability to research. In the article the analysis of relevance of identifiers of research competence of future marketers is fulfilled. Objective and subjective criteria that determine the availability of research competence for marketing specialists are substantiated. For universities, relevant criteria for the research competence of future specialists have been determined. The main indicators of research competence are formulated. Attention is paid to the ambiguity of such an indicator as an academic assessment, which is used during training in assessing the quality of research work of future marketers. The foregoing made it possible to formulate the following conclusions: the indicator “academic assessments” of the cognitive criterion is not fully relevant; The criterion of “forecasting under uncertainty” is not essential for marketers students, but it is taken into account in assessing the research competence of future marketing professionals; The relevant indicator of the research competence of future marketers is the criterion of “forecasting under uncertainty” and the indicator: “the ability to predict a possible scenario of the development of events under uncertainty”; The system of objectively defined criteria of research competence begins to perform its function effectively only at the final stage of training.uk
dc.language.isoukuk
dc.subjectрелевантністьuk
dc.subjectrelevanceuk
dc.subjectдослідницька діяльністьuk
dc.subjectresearch workuk
dc.subjectдослідницька компетентністьuk
dc.subjectresearch competenceuk
dc.subjectфахівець з маркетингуuk
dc.subjectmarketing professionalsuk
dc.titleІдентифікатори дослідницької компетентності майбутніх маркетологівuk
dc.title.alternativeIdentifiers of Research Competence of Future Marketologyuk
dc.typeArticleuk
Розташовується у зібраннях:Наукові статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
9.pdf184,98 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.