Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/2897
Назва: Формування маркетингової діяльності на ринку туристичних послуг
Інші назви: Marketing activities formation on the tourist market
Автори: Безугла, Людмила Сергіївна
Bezuhla, Liudmyla
Онищенко, Аксенія Ігорівна
Onyshchenko, Akseniia
Шадріна, Дарина Володимирівна
Shadrina, Daryna
Ключові слова: маркетинг
marketing
туристичний продукт
tourism product
туризм
tourism
маркетингова діяльність
marketing activities
туристичні послуги
tourism services
туристична діяльність
tourism activities
маркетингова діяльність на ринку туристичних послуг
marketing activities in the market of travel services
Дата публікації: 2020
Видавництво: Дніпровський державний аграрно-економічний університет
Бібліографічний опис: Безугла Л. С. Формування маркетингової діяльності на ринку туристичних послуг / Л. С. Безугла, А. І. Онищенко, Д. В. Шадріна // Ефективна економіка / ДДАЕУ. – 2020. – № 1. – Режим доступу : http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/2897
Короткий огляд (реферат): У статті проаналізовано систему формування маркетингової діяльності на ринку туристичних послуг. Зазначено, що Україна добре забезпечена рекреаційно-туристичними ресурсами, які сприяють розвитку туристичної індустрії на теренах держави. Але разом з тим ця сфера послуг недостатньо розвинена, адже бракує відмінно налагодженої туристичної інфраструктури та ефективної маркетингової програми просування туристичного продукту. Наведено основні поняття у сфері туризму згідно Закону України. Розглянуто визначення «Туристичний продукт» у вузькому та широкому розумінні та охарактеризовано його основні відмінні риси. Визначено основні орієнтири маркетингової діяльності функції маркетингу в туризмі. Детально розглянуто поняття «Маркетингова діяльність на ринку туристичних послуг», згідно якого встановлено, що цілі туристичних підприємств повинні реалізовуватися за рахунок якісного задоволення потреб клієнтів в досить тривалому часовому проміжку. The article analyzes the system of formation of marketing activities in the market of tourism services. It is noted that Ukraine is well provided with recreational and tourist resources that contribute to the development of the tourism industry in the state. But at the same time, this service sector is not sufficiently developed, because there is a lack of a well-established tourism infrastructure and an effective marketing program for promoting a tourism product. It has been established that the priority areas of activity of tourist structures are improving the reliability and profitability of the material and technical base of tourist complexes, transport parks, improving the equipment and equipment of tourist bases, ensuring their profitability, pursuing a flexible price policy depending on real demand and seasonality, increasing the number of jobs in tourist complexes; ensuring the optimal balance between prices and results of tourism services. Tourism, according to the definition of the WTO, is not only an economic, but also a social, cultural, environmental and political phenomenon. Based on this, tourism marketing should be used with the maximum possible consideration of all these factors. Then it will to a large extent reflect the interests of both travel agencies and tourists. Given that tourism is a complex system, a symbiosis of economics, politics, ecology, culture, close coordination of marketing of various organizations and enterprises is necessary to achieve a positive marketing effect. The basic concepts in the field of tourism according to the Law of Ukraine are given. The definition of «Tourism Product» in a narrow and broad sense is considered and its main distinguishing features are characterized. The main guidelines of the marketing activities of the marketing function in tourism are determined. The concepts of «Marketing activity in the market of tourism services» are considered in detail, according to which it is established that the goals of tourism enterprises should be realized due to the high-quality satisfaction of customers' needs in a sufficiently long period of time. It has been established that those companies in the tourism sector will be able to achieve real success, creatively and unconventionally apply the marketing concept, are constantly searching within it for new ways to adapt to changing market conditions, and are actively influencing the market and consumers.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7600
http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/2897
ISSN: 2307-2105
Розташовується у зібраннях:Ефективна економіка

Файли цього матеріалу:
Файл РозмірФормат 
19.pdf304,06 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.