Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/3016
Назва: Вибір стратегій управління конкурентоздатністю підприємств
Інші назви: Selection of strategies for increasing competitiveness management
Автори: Вініченко, Ігор Іванович
Vinichenko, Igor
Павленко, Олена Сергіївна
Pavlenko, Olena
Маховський, Дмитро Валерійович
Makhovsky, Dmytro
Ключові слова: підприємство
enterprise
галузь птахівництва
poultry industry
конкурентоздатність
competitiveness
стратегія
strategy
управління конкурентоздатністю
competitiveness management
інтегральна оцінка
integrated assessment
Дата публікації: 2020
Видавництво: Дніпровський державний аграрно-економічний університет
Бібліографічний опис: Вініченко І. І. Вибір стратегій управління конкурентоздатністю підприємств / І. І. Вініченко, О. С Павленко, Д. В. Маховський // Агросвіт. – 2020. – № 11. – С. 31-35. – Режим доступу : http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/3016
Короткий огляд (реферат): У статті досліджено теоретичні засади управління конкурентоздатністю суб'єктів господарювання та представлено авторський погляд на сутність стратегії управління конкурентоздатністю підприємства. Проаналізовано конкурентоздатність вітчизняних підприємств з переробки м'яса птиці з використанням методичного підходу, який базується на теорії ефективної конкуренції, що дозволяє оцінити ефективність роботи кожного підрозділу за різними критеріями й показниками на основі розрахунку ефективності виробничої, фінансової, маркетингової діяльності підприємства та конкурентоздатності його продукції. Подано перелік та тлумачення стратегій управління конкурентоздатністю підприємств з переробки м'яса птиці, що можуть мати практичне застосування в сучасних умовах. Зроблено висновок про необхідність застосування специфічних заходів з метою підвищення конкурентоздатності підприємств з переробки м'яса птиці в Україні. The article investigates the theoretical principles of competitiveness management of business entities and presents the authorial vision of the essence of enterprise's competitiveness management. The list and explanation of competitiveness management strategies at poultry meat processing plants are given. It can be used in practice nowadays. There was analyzed a competitiveness of national poultry meat processing plants by the methodical approach based on the theory of effective competition. This approach allows estimating of work efficiency at each division by different indicators using calculating efficiency of production, financial, marketing enterprise's activities and its product's competitiveness. In a competitive environment are prevail factors such as: a technology, a price, a quality, an established sales network, a variety; which help achievement and support of competitive advantages on the local poultry meat products market. The main factors which determine competitiveness of poultry meat processing plants are economic behavior strategy and type of competitive on food market. The conclusions have been drawn about the need of specific measures for the purpose of competitiveness rise of poultry meat processing plants in Ukraine. The main reasons of low strategic efficiency at national poultry meat processing plants are lack of standards for developing strategies and plans, insufficient experience in conducting business in market conditions; low timeliness of strategy developing; gap and unreliable of operative information; lengthy procedure for agreeing strategies and plans due to results of separation between function divisions and process of strategic developing; constant adjustment of strategies depending on available financial and material resources. There was substantiated that the relatively high degree of capacity integration at poultry meat processing plants resulted from background, because they are implemented and developed based on information directly comes from the external environment. This is especially true of competencies such as innovation and strategy. The relatively low degree of business-process integration in business-space of enterprises indicates that the implementation is in enterprise edges and quality of result isn't owing to external conditions variety.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://www.agrosvit.info/pdf/11_2020/4.pdf
http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/3016
ISSN: 2306-6792
Розташовується у зібраннях:Агросвіт

Файли цього матеріалу:
Файл РозмірФормат 
Стаття.pdf240,63 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.